Be Creative make-up | Magnetic eyes 01 Trio Oogschaduw

 

DSC05981

Het is al even geleden dat ik nog eens over beauty schreef. Hoog tijd voor een nieuwe beoordeling! En dan nog wel van een merk dat redelijk nieuw, hot en happening is in Belgisch bloggend beautyland. Samen met deze alliteratie kan het merk Be Creative make-up niet anders dan veel goeds voorspellen. Maar worden alle verwachtingen wel ingelost? (P.S.: Ik zit hier met een hele grote lach aan het genieten van het schrijven, wat weer veel te lang geleden is.)

DSC05990

 

 

Be Creative make-up is een merk dat niet veel langer dan een jaar bestaat en enkel te koop is in Ici Paris XL. IPXL lanceerde het make-up merk als hun nieuwe huismerk met een professionele prijs-kwaliteitsverhouding. De prijzen zijn niet heel overdreven en er bestaan tegenwoordig zowel mono- als quad oogschaduws van vier.

DSC05996

Uitzicht

Het zwarte doosje bezit een speciale slangenprint die heel subtiel aanwezig is, zo zal je het in bepaald donker licht niet opmerken. Toen ik de oogschaduw kocht, werd het zelfs extra beschermd door een kartonnen doosje. Het bijgeleverde borsteltje zit ook goed opgeborgen en kan er bij het openen onmogelijk uitvallen. Het design is kort samengevat mooi strak en speciaal afgewerkt met het printje en de spiegel.

DSC05985

Swatches

Het oogschaduwpalet bestaat uit drie redelijk uiteenlopende kleuren, wat best speciaal is aangezien je voornamelijk paletten vindt van kleuren die dicht bij elkaar liggen om mooie smokey looks te kunnen creëren. Daarom wou ik tegendraads doen en met deze verschillende kleuren een ooglook maken die al deze kleuren bevat. Het resultaat is dat ze nog goed bij elkaar passen ook.

DSC06033

DSC06036

DSC06037

Als highlighter in het binnenste van mijn oog zie je de lichtste kleur, over het volledige ooglid de bruine kleur en zowel aan de buitenrand als onder de wimperrand het roze. Verder koos ik voor een dun paars oogpotloodlijntje van Bourjois en mijn mascara van Yves Rocher, met behulp van een e.l.f. wimperkruller.

Beoordeling

Als eerste viel het pigment bij een swatch op mijn hand zo erg tegen, dat ik meteen rampscenario’s bedacht. Gelukkig kwamen de kleuren op mijn oog wel tot zijn recht en glimmen en glanzen ze een beetje, zelfs zonder oogschaduwbasis. Het pigment is dus redelijk in orde, net als de afwezige fall out. Verwacht je echter niet aan heel intense kleuren, het zijn perfecte kleurtjes voor een alledaagse look met een hoek af (lees: een beetje glitter).

Als je op zoek bent naar een subtiele oogschaduwpalet, die een beetje glitters en een flinke hoeveelheid roze bevatten, dan zit je hier aan het juiste adres!

Ben jij al vertrouwd met het merk BE creative make-up?

 

13 gedachten over “Be Creative make-up | Magnetic eyes 01 Trio Oogschaduw

Reageer met liefde.

