D.I.Y. | Flying butterfly frame

diy flying butterfly frame

Ik ga hier nu geen hele preek geven over mijn afwezigheid of alle andere dingen die door mijn hoofd spoken. Het enige wat ik jullie duidelijk wil maken is dat ik terug ben! Ik word bedolven onder huiswerk, maar mis het bloggen echt ongelofelijk hard. Daarom heb ik besloten om er toch mee verder te gaan en ik ben gemotiveerder dan voordien! Ik hou voortaan rekening met jullie meningen, die ik vrolijk las uit mijn enquête. Hopelijk zijn jullie net zo enthousiast over deze supersimpele DIY als ik!

Een aantal weken geleden gaf ik mijn kamer een mini make-over en gooide ik alle onnodige prullaria eruit. Diverse beeldjes en foto’s van vroeger moesten plaatsmaken voor een strakkere en wittere versie van mijn kamer. Dat heb ik de laatste tijd al goed kunnen benutten: hoe rommeliger mijn hoofd is volgepropt met school, hoe minder afleiding ik ter beschikking heb. En ja hoor, het werkt voorlopig! Ik vind het er zoveel volwassener en leuker uitzien, gewoon door die kleine details. Die maken dus wel degelijk het verschil.

En wat ik dan opmerkte, waren een aantal lege fotokaders. De meeste haalde ik weg, maar een grote blauwe moest en zou ik gebruiken om een paar elektronische draden te camoufleren. Na wat inspiratie te hebben gezocht op sites als Pinterest en het Wereld Wijde Web (oh, wat een zalige term), kwam ik op het idee voor deze D.I.Y. Je hebt er zo weinig voor nodig, het is zo simpel en het kost je bijna niets. Tijd voor een kleine update in een kale ruimte? Hier komt de oplossing!

Benodigdheden

– dik papier

– stiften of potloden naar keuze

– een fotokader met de gewenste grootte

– een breekmes of schaar (ik opteer voor een breekmes, aangezien het met de schaar niet zo netjes is geworden)

Werkwijze

DSC05973

  • Kies een opstelling voor je vlinders op je blad. Ik vond twee vlinders meer dan genoeg, maar wie weet ben jij wel iemand die houd van een tiental kleintjes die door elkaar fladderen, aan jou de keuze.
  • Teken de vlinders in potlood (extra tip: zoek anders eens een voorbeeldje op het internet).
  • Snijd de vormpjes voorzichtig uit met een breekmes: enkel de vleugels.
  • Vervolgens kleur je zowel de vlinders als de achtergrond in in jouw favoriete kleur.
  • Ten slotte volstaat het om de vlinders te laten fladderen en te “vouwen”.

DSC05972

 

DSC05970

 

Hou jij ook van makkelijke, snelle en vrolijke D.I.Y.’s? 

Dit bericht werd geplaatst in DIY en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

8 gedachten over “D.I.Y. | Flying butterfly frame

  1. Erg leuk gedaan, deze soort DIY met cut outs zag ik ook op Pinterest, maar dacht dat het veel moeilijker was – goed dat je het tegendeel hebt bewezen. Hopelijk kun je je nu veel beter concentreren met de bergen schoolwerk.

Reageer met liefde.

