On the replay #2 | Een Ed Sheeran X-song voor elk moment

Tussen alle schoonheidsidealen door probeert soms iemand door te breken, door gewoon zichzelf te zijn. Ed Sheeran bewijst dat je geen sixpack of modeluiterlijk moet hebben om goede muziek te maken. Daarom wil ik je meenemen naar wat muziek die me altijd ontspant en die ik op repeat/replay zet op Spotify.

Ed Sheeran intrigeert me niet alleen door zijn steengoede stem, elk lied heeft ook een boodschap. Verder schrijft hij ze ook zelf én zingt hij live. Het is de eerste mannelijke artiest waarvan ik met veel plezier de cd beluister. Men noemt hem soms wel “de mannelijke Taylor Swift” en ondanks het genre verschil (Swift brengt country en Sheeran eerder pop en balads) kan ik mij daar helemaal in vinden!

De Deluxe Editie van Ed Sheeran’s meest recente plaat X (spreek uit als Multiply) bevat 16 nummers, waaronder de hits I See Fire en Sing. Ik vond dat ik uit de overige – voorlopig onbekende – liedjes mijn favorieten moest kiezen. Dit was best lastig, want ik kon moeilijk elk liedje hier bespreken. De songs die me het meest raken en het krachtigst zijn komen hier dus aan bod. Dit neemt niet weg dat je niet zelf op Youtube en/of Spotify het hele album mee zou kunnen zingen of beluisteren.

Ik probeerde dit artikel over muziek eens anders te doen door de nummers ieder voor zich een korte beschrijving te geven. Zo kies je  er meteen eentje uit, waar je op dit moment zin in hebt. Of luister ze allemaal na elkaar, zoals ik. En herhaal het, keer op keer!

I’m a mess
Kort en krachtig

Don’t
Vrolijke beat

Nina
Relaxende rap

Photograph
Droevige balade

Bloodstream
Is zo relaxerend

Tenerife sea
Niets meer dan gitaar en stem

Shirtsleeves
Een iets sneller ritme, dat nog altijd rustgevend én tegelijkertijd opwekkend is.

Thinking out loud
Hier vind ik Ed’s stem het mooiste uitkomen in het refrein, het is echt een prachtig liedje!

Take it back
Niet zo snel als Eminem’s rap, maar toch duizelingwekkend leuk!

Wat is jouw favoriete nummer van X?

10 gedachten over “On the replay #2 | Een Ed Sheeran X-song voor elk moment

  1. Nina is mijn favoriet van ze allen!! Zijn muziek heeft wel al een verschuiving gekregen sinds A team, maar nog steeds uitspringers. Nou Taylor Swift maakt tegenwoordig ook meer pop dan country (Trouble, 22).

  2. Ed Sheeran vind ik ook een goede zanger! Ik luist eigenlijk bijna nooit muziek van hem, en dit artikel laat me eraan herinneren dat ik weer eens een playlist van hem op moet zoeken! 🙂

Reageer met liefde.

