Deodorant VS | Battle tussen Yves Rocher, Nivea en Rogé Cavailles

deo vs

Stilaan krijgen we heet zomerweer voorgeschoteld, om maar te zwijgen over een mogelijke hittegolf. Ik zou alle voor- en nadelen hiervan kunnen opsommen, maar in de plaats daarvan houd ik me liever bezig met het uitzoeken van de juiste deodorant. Ik testte zowel de bekende merken Yves Rocher en Nivea als het redelijk onbekende Rogé Cavailles.

DSC05669

Om elk merk gelijke kansen te gunnen, koos ik telkens voor een deo die geschikt is voor de (extreem) gevoelige huid. Nivea anti-transpirant sensitive & pure en Yves Rocher culture BIO deodorant met aloë vera zijn beiden roll-ons, terwijl de Rogé Cavailles deodorant dermato een spuitbus is.

Uiterlijk

DSC05676

DSC05672

DSC05673

Over het algemeen vind ik de Yves Rocher deodorant als totaalplaatje het mooist staan, net als de meeste producten van het merk. Waar Nivea en Rogé Cavailles kiezen voor neutrale kleuren, ziet YR het wat vrolijker met de blauwe dop. De drie deo’s zijn allemaal mini’s, zodat ik ze handig zou kunnen meenemen. Yves Rocher slaagt hier het best in, omdat het bestaat in plastic. Sorry Nivea, maar glas is nu niet echt strandproof.

Scores: Nivea 0 – Rogé Cavailles 1 – Yves Rocher 2

Geur

Geuren zijn redelijk persoonlijk, al kan ik je wel met zekerheid vertellen dat de BIO deo het meeste geur afgeeft. Ik ben een voorstander van de werking én geur van aloë vera, dus hier krijgt ook YR weer een high five. Rogé Cavailles scoort minder, omdat de spuitbus bijna geen geur bevat. Nivea zit hier mooi in het midden met een zachte en neutrale geur.

Scores: Rogé Cavailles 1 – Nivea 2 – Yves Rocher 4

Houdbaarheid

Nivea is de enige die 48 uur frisheid belooft, maar twee dagen kan volgens mij geen enkele anti-transpirant het volhouden. Ik merk duidelijk dat Rogé Cavailles en Yves Rocher het langst blijven werken, maar Yves Rocher krijgt het voordeel van de twijfel door de geur die een tijdje meegaat.

Scores: Rogé Cavailles 2 – Nivea 2 – Yves Rocher 6

Prijs

Eindelijk eens iets objectiefs: de prijzen van goedkoop naar (redelijk) duur zijn een kleine €5 voor Nivea, €6 voor YR en €8-€9 voor Cavailles.

Scores: Rogé Cavailles 2 – Nivea 4 – Yves Rocher 7

Verkrijgbaarheid

Nivea is toch nog in meer drogisterijen verkrijgbaar dan de ketens van Yves Rocher en Rogé Cavailles vind  je enkel in de apotheek.

Scores: Rogé Cavailles 2 – Nivea 6 – Yves Rocher 8

Werking

In het verleden irriteerden spuitdeo’s telkens mijn huid, maar na deze testdeo van Rogé Cavailles ben ik helemaal overtuigd. Ik zou het merk daarvoor extra punten willen geven, maar wil alles zo eerlijk mogelijk laten verlopen… Ik merk dat ik de deo van Yves Rocher op warme dagen nog een keer moet gebruiken en diegene van Nivea het minst fris aanvoelt.

Scores: Rogé Cavailles 4 – Nivea 6 – Yves Rocher 9

Ingrediënten

DSC05675DSC05674DSC05670

Yves Rocher doet een goede daad door alle ingrediënten te verkrijgen van biologische teelt, maar Rogé doet er een schepje bovenop: het product bevat geen enkele vorm van aluminium! Er doen geruchten de ronde over een verhoogd risico op borstkanker als je een deo gebruikt met een type aluminium (voornamelijk Chlorohydrate) in. Ik wil geen risico nemen en zoek bijgevolg naar een goede deodorant zonder aluminium in, maar ik vind ze nergens in drogisterijen. Ik vind dat zowel Yves Rocher als Rogé Cavailles hiervoor applaus verdienen! Wel krijgt YR één puntje minder door de aanwezigheid van het (soms) irriterende alcohol.

Score: Nivea 6 – Rogé Cavailles 6 – Yves Rocher 10

De uiteindelijke winnaar en nummer 1 der deo’s is…. *tromgeroffel*…

Yves Rocher culture BIO deodorant met aloë vera!

Dit is mijn nieuwe biologische, budget, frisse, goed-ruikende én verkrijgbare, favoriete deodorant! Denk jij er ook zo over, of let je op nog andere dingen als het op dit onderwerp aankomt? Tips zijn welkom!

14 gedachten over “Deodorant VS | Battle tussen Yves Rocher, Nivea en Rogé Cavailles

  1. Wat ongelooflijk geinig, heb de YR tot een van mijn favorieten van de maand gebombardeerd en dan komt hij bij jou ook nog eens goed uit de bus! Het is echt een fijne en inderdaad, glas is niet altijd even handig. Heb eens een keer een glazen Nivea deo op cement laten vallen – geen goed einde.

  2. Leuk dat je er een battle van gemaakt hebt! ik kom best vaak bij Yves Rocher, maar de deo’s heb ik nog nooit geprobeerd. Ik gebruik meestal eentje van Dove.

Reageer met liefde.

