Mijn nieuwe blog: een klein project

Heb jij je ook al afgevraagd waarom er bovenaan Birds4Free een pagina “Ontdek mijn andere blog” nog onder constructie staat? In dit artikel maak ik je snel wegwijs in Didelez Mee! Het lijkt een aparte naam voor een blog, maar dat zal nu snel duidelijk worden. Ik deel het eerste bericht dat op de site werd gepost met jullie en hoop dat alle boekfreaks nieuwsgierig zijn geworden om snel even hier door te klikken naar de blog.

 

Cartoon 1

 

Guy Didelez doet wellicht een klein belletje rinkelen, want hij schrijft voor ieder wat wils. Van non-fictie voor de jeugd, tot kinderboeken en romans voor volwassenen.

 

Wat begon bij een discussie in de klas over een mogelijke auteur voor onze auteurslezing, eindigde al snel bij Guy Didelez. De schrijver kent namelijk verschillende genres, wat iedereen van onze klas wel kan bekoren. Nog een andere reden van onze keuze is zijn ervaring met auteurslezingen. Meer zelfs, elk jaar geeft hij meer dan 200 lezingen, een echt record in Vlaanderen en omstreken. Ten derde was hij vroeger leraar in het secundair onderwijs, waardoor hij weet hoe hij met jongeren moet omgaan. Om al deze redenen verwachten we een interessante auteurslezing in onze school, namelijk het Maria Assumptalyceum van Laken.

We zijn volop bezig met de voorbereidingen van deze auteurslezing . Onze klas is verdeeld in groepen, hierover kom je later nog iets te weten. Wij hebben het genoegen om deze blog te onderhouden en zijn er erg enthousiast over. De onderwerpen die je binnenkort kan verwachten op de blog Didelez Mee:

– Work In Progress

– Recensies

– Meer over Guy Didelez

– Fotoreportages

– Eindverslag

We hopen dat we jou nieuwsgierig hebben gemaakt en dat je uitkijkt naar ons eerste officiële artikel!

 

In het kort komt het er dus op neer dat ik geen volledig nieuwe blog aan het beramen ben. Het is een leuke taak van school, de url zal waarschijnlijk wel na een paar maandjes van het internet gegooid worden door deze beheerder hier. Ik wil je er even op wijzen dat ik niet de enige ben die eraan schrijf en dat desondanks mijn schrijfpassie ik mij niet helemaal heb kunnen uitleven. Want als ik dan opeens verplicht ben om over een bepaald onderwerp te schrijven (wat trouwens ook weer niet zo interessant is), gaat het opeens wat minder vlot.

Binnenkort mag je hier een mini-reisverslagje verwachten van mijn trip naar Amsterdam én breng ik je op de hoogte van mijn belevenissen in een persoonlijk artikel. Tot de volgende!

7 gedachten over “Mijn nieuwe blog: een klein project

Reageer met liefde.

