Fotografie | Eindelijk wat bloemen in de natuur

De opwarming van de aarde heeft zo zijn gevolgen, dit geldt ook voor het klimaat. De ene dag regent het pijpenstelen en lijkt het winter, terwijl het de dagen erna net zo warm en zonnig is als in de zomer. De laatste tijd is het weer eerder grijs, maar gelukkig kan ik jouw dag goed maken met plaatjes van fleurige bloemen die ik nam in volle zon. Ik had even tijd en besloot er in mijn eigen tuin op uit te trekken en eens kennis te maken met alle mooie bloesems. Ik merk dat mijn foto’s beter zijn dan de vorige natuurfoto’s en dat ik meer plezier beleefde aan het zoeken van de juiste invalshoeken en mooiste posities.

DSC05515 DSC05512 DSC05508 DSC05507 DSC05506 DSC05505 DSC05502 DSC05501 DSC05499 DSC05498 DSC05496 DSC05494 DSC05492 DSC05490 DSC05488 DSC05486 DSC05484

 

Spelen met scherptes, focus, schaduw, zonnestralen, textuur…  Ik ontdekte al deze technieken in één keer en heb de smaak van het leuke fotografiewerk te pakken. Op deze manier krijg je eens een andere kant te zien van al het alledaagse groen en ben je je bovendien bewuster van wat de aarde echt te bieden heeft. Schoonheid, met als rode draad puur natuur natuurlijk!

11 gedachten over “Fotografie | Eindelijk wat bloemen in de natuur

  1. Leuke foto’s heb je genomen! Misschien een kleine tip: speel nog wat (meer) met contrast en helderheid zodat de kleuren er nog meer uitspringen. 🙂 Maar ik vind ze erg leuk!

Reageer met liefde.

