Schoenentrends lente & zomer 2014

Iedereen heeft vast wel gemerkt dat de lente stilletjes aan zijn intrede doet. Als je weleens bent gaan shoppen, merkte je vast dat er redelijk wat nieuwe trends zijn in de schoenenwereld. Aan jou om uit te maken of deze trends iets voor jou zijn, door dit handige lijstje!

 

Slip slops of flip flops

Of je ze nu slip slops of flip flops noemt, ik ben er zeker van dat je er wel eentje in je kast hebt staan. Ikzelf vind het heel handig om slippers te dragen in de tuin, maar ook tijdens een uitje of andere zonnige dag zijn ze een must. Snel en makkelijk doe je ze aan, terwijl slippers dan nog eens makkelijk zitten.

Comfortabele slip slops

1. Dip Dye – €19,99 | 2. Ook slippers kunnen schitteren en een statement maken, dit paar is het bewijs. – €34,99 | 3. Een leuk printje gespot. – €19,99

Comfortabele sneakers

De laatste tijd zie ik vaak trendy sportschoenen voorbijkomen en was ik op zoek naar een leuk paar sneakers. Ik vond ze nergens, alhoewel ik nu toch heel unieke exemplaren vond. Sneakers worden meer en meer aanvaard bij een gewone outfit en samen met zijn sportief karakter kan je het bij ontelbaar vele stijlen combineren.

Sneakers

 

4. Platform – €69,99 | 5. Open en zwart – €69,99 | 6. Flower power – €49,99 | 7. Nude verlengt je benen – €69,99 | 8. Verliefd zijn op deze print… – €48,99

Hakken

Hakken noem je tegenwoordig niet zomaar meer hakken. Wie echt stylish uit de hoek wil komen, gaat voor sleehakken, ieniemienie kleine hakjes of een wat stoerdere blokhak. Ik heb mijn twijfels over de elegantie van een blokhak, maar 14. en 15. zijn echt wel geslaagd. Oordeel zelf en deel je ervaring, want ik doe nooit hakken aan en ik ben benieuwd wat jij van bijvoorbeeld blokhakken denkt.

Hakken

 

9. Waw, wat een prachtexemplaar! – €69,99 | 10. Kaki en camouflage – €44,99 | 11. Een wat sportievere sleehak – €89,99 | 12. Cute – €89,99 | 13. Metallic en mini-hak – € 41,99 | 14. Dit rood detail oogt chique en het lijkt op fluweel (velvet!) – €59,99 | 15. Helemaal in de mode door de dubbele trend: sandalenriempjes én blokhak – €59,99

Sandalen, loafers en ballerina’s

Mijn favoriete onderwerp van vandaag. Ik hou van platte schoenen, omdat ik te groot ben voor hakken. Hierdoor vind je in mijn schoenenkast alleen maar deze beauty’s terug in de zomer. Op het vlak van sandalen spot je veel riempjes: hoe meer en breder, hoe beter. Loafers zijn niet meer te herkennen door de mooie prints, terwijl de ballerina’s houden van glamoureuze topjes aan de tenen, of net aan de hiel.

Sandalen, loafers en ballerina's

 

16. Met gouden detail – €59,99 | 17. Oepsie, dubbel! Zie 15. | 18. Loafers met vrolijke print – €49,99 | 19. Het hielaccessoire bij een ballerina – €49,99 | 20. Heel luxueus topje van de tenen en toch goedkoop. – €69,99 | 21. Denim – €69,99

Enkellaarsjes

Boots, booties, laarzen of botten, al dan niet dialect, zijn perfect voor een tussenseizoen. Tenminste, als we het hebben over de korte enkellaarsjes. De cowboy trend en riempjes zijn hier van toepassing.

Booties

22. Suède, bruin en anders. – €97,99 | 23. Rits opzij, bling bling hier en kleine hak daar – €99,99

 

Deze schoenen hebben echt mijn hart veroverd, net als de trends. Natuurlijk doe ik zelf geen hakken aan, maar deze paren zijn zelfs voor mij prachtig om enkel maar naar te kijken. Alle geselecteerde exemplaren vind je terug op de esprit online shop. Ik vond er alles wat ik zocht, spijtig dat ik op dit ogenblik al genoeg zomerschoenen in mijn kast heb staan. Alle trends vind je bij het merk en met behulp van mijn ervaring door de jaren heen kan ik je verzekeren dat Esprit altijd een goede prijs-kwaliteit aanbied.

Wat is jouw favoriete paar schoenen uit deze lijst?

 

 

 

 

6 gedachten over “Schoenentrends lente & zomer 2014

  1. Die lage hakjes zijn cute he!
    Had een héél leuk paar gezien in een winkel in A’dam. Niet meegenomen en nu baal ik echt mega. Weet ook niet eens meer hoe die winkel heet. 😦

Reageer met liefde.