Home Cinema #4

home cinema #4

Mijn kijkvermogen had even een pauze nodig, want een tijdje keek ik niet meer met veel plezier naar films. De laatste tijd is daar verandering in gekomen en daarom deel ik vandaag met jullie mijn favoriete films van de afgelopen weken. 

Another Cinderella Story

ROMANTISCHE KOMEDIE – 6,5/10

Deze film brengt een moderne kijk op het sprookje Assepoester en samen met de portie jeugddrama heb ik genoten van deze typische tienerfilm.

Beastly

ROMANTISCHE FILM – 8/10

In deze film word je met je neus op de feiten gedrukt dat schoonheid vanbinnen hoort te komen. Bekijk hem zeker als je benieuwd bent hoe een egoïstische persoon snel van ingesteldheid kan veranderen.

Catching Fire

ACTIE-, SCIENCEFICTION, AVONTUREN EN FANTASYFILM – 9/10

Iedereen is zich wel bewust van de hype rond Catching Fire. In tegenstelling tot The Twilight Saga, is deze trilogie wél een kaskraker. In mijn ogen is het de perfecte combinatie waaruit een film kan bestaan: fantasy, sciencefiction actie en romantiek.

Easy A

KOMEDIE – 7,5/10

Ik ben niet zo kritisch als het gaat om typische tienerfilms, die zich afspelen in een Amerikaanse High School en ook nog eens een goed verhaal en moraal hebben.

Just Friends

ROMANTISCHE KOMEDIE – 8/10

Grappige momentjes zijn in deze film verzekerd, al is het verhaal nog het beste van Just Friends. Een knappe en succesvolle zakenman wordt weer ondergedompeld in het verleden toen hij als wat dikkere tiener door het leven ging.

Love Actually

ROMANTISCHE FILMKLASSIEKER – 8,5/10

Van deze film heb je hoogstwaarschijnlijk al gehoord en deze klassieker mocht ik dus niet onberoerd laten. Ik genoot van de verschillende verhaallijnen onder een Kerstmis achtergrond, die naar het einde toe mooi in elkaar werden gepuzzeld. Met als resultaat natuurlijk een happy end.

Ramona and Beezus

KOMEDIE – 8/10

In dit verhaal duik je door de gedachten en emoties van een meisje. Dit zorgt voor grappige, dramatische, leerrijke, en verrassende wendingen. Ik vond de verhaallijn heel mooi en anders, net omdat het over een kind ging.

This Means War

ROMANTISCHE ACTIEKOMEDIE – 8,5/10

Twee FBI-agenten én beste vrienden worden verliefd op dezelfde vrouw. Kunnen ze hun vriendschap en liefde in stand houden of loopt het voor een van beiden slecht af?

 

Het herbekijken van de trailers heeft mij toch wel even zoet gehouden. Ik hou van deze manier van reflecteren: simpele films met jullie delen, terwijl ik ze zelf nog eens herbeleef. Je kan dan zelf nog selecteren over welke je meer informatie wil door middel van het nieuw schrijfsysteem dat ik invoerde. Het filmgenre en de beoordeling staan nu immers voorop.

Verkies jij de klassiekers als Love Actually of kijk je stiekem graag naar wat tienerdrama? Ik ben benieuwd!

5 gedachten over “Home Cinema #4

  1. Ah Ryan Reynolds als dikkertje was echt schattig! This means war, Easy A en Catching fire vind ik ook goede films. Mm en dat hangt helemaal van de mood af, maar een romantische komedie is wel fijn!

Reageer met liefde.

