Bioderma Sébium Al Correcteur

DSC05040

Een product dat tegelijkertijd camoufleert en verzorgt, het zijn vast wel beloftes die jij vaak tegenkomt in reclamespots of in de winkel. Bioderma is echter enkel verkrijgbaar bij de apotheek in België, zal het merk wel al zijn beloftes inlossen? Ik was erg benieuwd of de foundation en concealer in één zijn werk goed zouden doen. 

DSC05041 DSC05042 DSC05044 DSC05043

Verpakking

Het uiterlijk van dit Bioderma product ziet er alvast goed uit. Het concept zit goed: je krijgt een foundation en concealer, twee in één. Deze tweedelige verpakking is alvast een pluspunt, aangezien je meer opties krijgt voor minder geld. Een nadeel aan de verpakking is het draaien van de fond de teint: zoals je wel merkt is het opletten geblazen en sluit het draaisysteem niet goed. Het wordt al snel een knoeiboel. Wel kan je het heel handig meenemen, het kleine spiegeltje maakt het plaatje hiervoor af.

Foundation

Het dermatologisch geteste merk geeft aan dat de foundation voorbestemd is voor een lichtgetinte huid (“light”/”clair”),  nochtans merk ik daar niets van. Op de swatch hieronder valt het nog mee, maar in werkelijkheid komt de foundation mij veel te donker uit: het is niet mijn kleur. Dat is echt zonde, want op deze manier ben ik niets met het product en kan ik het niet naar believen uittesten. Ik kan moeilijk rondlopen als een slecht geschminkte, oranje clown. Verder heb ik trouwens geen ervaring met fond de teint, ik gebruik het nooit. Ik ben namelijk bezig met mijn hele skin care om te gooien om komaf te maken met alle puistjes en moet daarvoor een tijdje heel zuinig zijn met make-up. Foundation zou daar geen goed aan doen, omdat het volgens mij enkel maar je huid camoufleert en niet verzorgt. Daar bedoel ik foundation in het algemeen mee, want ik ben er bijna zeker van dat een merk als Bioderma zijn beloftes op dit vlak wel allemaal zou inlossen. Conclusie: het ligt gewoon aan mij! DSC05045

Links: twee swatches (eerst één veeg, dan twee) van de foundation. Rechts: idem dito voor de concealer. 

Concealer

De groene concealer lijkt niet lang mee te gaan door zijn kleine hoeveelheid, maar niets is minder waar. Ik gebruik hem nu toch al een aantal maanden en hij is nog lang niet op. Het groene goedje camoufleert roodheid op allerlei plekken van je gezicht (puistjes of gewone rode zones), maar doet dat heel subtiel. Je mag er geen wonderen van verwachten. De vorm van de puistjes zie je nog  terug, maar de roodheid ervan niet. Dat is ook exact wat een concealer voor mij hoort te doen, ook al had ik er voordien nooit een gebruikt. Daarbovenop blijft het de hele dag zitten zonder echt te vervagen. Zelfs het uitdrogen van puistjes lukt in kleine mate.   Ik denk dat ik nu wel mijn liefde heb verklaard voor de concealer, waar enkel maar voordelen mee gepaard gaan. Met foundation heb ik geen ervaring en aangezien deze kleur veel te donker is om door te gaan als licht, kan ik er geen uitgebreid oordeel over vellen. Dit product is in België enkel te koop in de apotheek, de prijs varieert per apotheek.

Ben jij bekend met het merk Bioderma?

8 gedachten over “Bioderma Sébium Al Correcteur

Reageer met liefde.

