Foodinspiratie en ideetjes van op Pinterest

food with love

Een nieuwe verslaving heb ik op de kop getikt en je mag het weten. Zo’n dingen wil ik gewoon van de daken schreeuwen! Niemand had me eerder echt zo bewust of warm gemaakt van een site, maar als je een site zelf ontdekt kan het er boenk op zijn. Op een vrij momentje bezocht ik wat websites op het wereldwijde web en kwam ik na een tijdje terecht op Pinterest en Weheartit. Ik heb vooral al rondgesnuffeld op Pinterest, omdat ik er meer in verband met eten aka food vond. Laat dat nu zijn waar ik de laatste tijd door geobsedeerd lijk te zijn! Leuke keukentechniekjes, gewoon voor de lol of inspiratie, of een nieuw product ontdekken. Dat is waar Pinterest op dit moment voor mij voor staat!  

Ik heb gewoon heel mijn map FOOD hier geplaatst die je dus ook met deze heel inhoud kan aanvinden op mijn Pinterest. Volgen kan je via mijn naam en account Lyana Van Mingeroet. Deze map volgen is alleen voor dezelfde foodaddicts die houden van inspiratie opdoen in talloze prentjes over eten! Ik raad je aan om deze meer in detail te bekijken daar in de plaats van je te buigen over te kleine prentjes hieronder.

Wat mij vooral heeft geïntrigeerd zijn de dingen die ik aanduidde met een pijl en waar ik wat in real life mee wil doen in de keuken.

boven 1 knipsael2 Knipsel3 Knipsel4 Knipsel5 Knipsel6 Knipsel7 Knipsel8

  • Ik wil graag iets no bake proberen.
  • Breadsticks of van die broodstokjes zijn heel simpel te maken en rol je dan gewoon uit met een deegrol.
  • Iets met Nutella, eindelijk eens een terechte hype!
  • Quinoa wil ik al een tijdje proberen, maar het is moeilijk om te vinden in de winkel. Ik spotte er zelfs desserts mee!
  • Nut bars of beter gekend als notenrepen kennen we allemaal wel van bekende merken in de supermarkt. Het lijkt mij heel leuk om zelf eens zo’n notenbom te proberen maken, want zelfgemaakt zal altijd minder suiker bevatten dan wanneer je het kant en klaar koopt.
  • Bananen in een dessertje verwerken zoals bijvoorbeeld een cake lijkt me heerlijk.
  • Ik heb spontaan zin om weer eens pannenkoeken te bakken.
  • Op een speciale manier bladerdeeg vormpjes maken klinkt echt geweldig in mijn oren! Ik maakte tijdens de feesten bladerdeeghapjes, maar deze manier van “vouwen” is heel klassiek en ziet er gewoonweg heel lekker uit.
  • Mnm’s verwerken in een gerecht, enkel al het idee…
  • Een chocoladefondue met heerlijk fruit.
  • Ik ben gewoon brood echt beu en het lijkt mij leuk om kruidige broden te maken.
  • Een grappige manier van eitjes bakken: in een randje paprika!
  • Eens een andere soort lasagne: je rolt de lasagnevellen al op met een goede inhoud en giet er dan de saus over. Ook vooral handig om op te scheppen.
  • Oreo in een dessert lijkt mij perfect.
  • Quiches heb ik herontdekt en maakten we een tijdje geleden weer. Je gooit er alle overschotjes in en je hebt een luchtig, maar vooral voedzaam gerecht.
  • Een wrap of tortilla taart is eens wat anders qua decoratie.
  • Weer eens wat met wraps: mini-pizzaatjes!

Gebruik jij Pinterest? Zo ja, voor welke doeleinden?

11 gedachten over “Foodinspiratie en ideetjes van op Pinterest

  1. Oh la dat is een heleboel lekker voedsel! Die pannekoeken zijn gewoon kunstwerkjes, maar dan eetbaar en die cookie cups en Oreo-creaties zien er ongelooflijk smakelijk uit! Zelf gebruik ik geen Pinterest, uit zelfbescherming (het volgende moment zit je er al 3uur achter) =]

  2. Ik krijg nu echt zo’n honger zeg hihi! Wat een heerlijke en leuke dingen allemaal, die pinguins vind ik ook zo leuk met dat chocolade 😀 Ik ben echt dol op pinterest 😀

Reageer met liefde.

