Rimmel Apocalips Lip Lacquer 603 Shooting Star

rimmel apcoalips lip lacquezr haad

Tijd voor een review van een lipgloss die ik kreeg van de blog Golden Mirrors and Pink Bows. Een jaar geleden ontstond de hype, en het assortiment heeft zich bij Rimmel al helemaal uitgebreid. Deze kleur is redelijk nieuw, en kan je normaal gezien nog altijd kopen bij onder andere Kruidvat. Allemaal goed en wel, maar is de hele hype het nu echt waard?

DSC05093 DSC05095 DSC05099 DSC05097 lip swatches

Bij deze swatches zie je duidelijk de mooie kleur. Het is het perfecte nude kleurtje voor mij op dit moment, iets tussen roze/oranje/bruin in.

Voordelen

  • Het borsteltje is stevig en brengt goed aan. De applicator neemt net genoeg gloss op om je lippen in één keer te doen.
  • De kleur van deze speciale lipgloss is niet helemaal glanzend, maar ook niet mat.
  • Houdt ongeveer 3 uur, dit is echt een mirakel voor gloss.
  • Wonder boven wonder plakt hij niet!
  • De kleurintensiteit en pigmentatie is heel erg goed.
  • De gloss dekt gewoon geweldig! Op de swatch op mijn hand lijkt de substantie heel dik, maar dat is makkelijk uit te smeren. En perfect gedekt.
  • Volgens mij de perfecte nude bruine kleur.
  • Het droogt mijn lippen niet uit, alhoewel het nu ook weer niet extreem voedend is. Laat ik het beschrijven als mild en zacht voor mijn huid.

Nadelen

  • De lipgloss gaat na verloop van tijd of al van in het begin lichtjes in de lijntjes trekken. Op zich is dat niet zo erg, aangezien het een nude kleur is en je dat niet zo goed ziet.
  • Niet echt budget.
  • Het enige echte minpunt is dat deze lipstick-wannabe niet tegen een hapje en/of drankje kan. Helaas.

De hype waard?

Dit is echt mijn favoriete product de laatste tijd op het vlak van make-up, dus voor mij is de hype het meer dan waard! Een Apocalips kan je perfect als volgend beschrijven: het heeft de intensiteit en houdbaarheid van een lippenstift, maar de luchtigheid van een gloss.

Wat vind jij van de hele hype rond Apocalips en heb je er zelf eentje?

Een Rimmel Apocalips is voor €10,99 verkrijgbaar bij onder andere Kruidvat of andere drogisterijen. 

6 gedachten over “Rimmel Apocalips Lip Lacquer 603 Shooting Star

Reageer met liefde.

