TAG | All about hair

Toen ik deze tag tegenkwam, had ik meteen zin om hem in te vullen! Het is weer eventjes geleden dat er nog iets persoonlijks op Birds4Free verscheen, en van deze tag was ik meteen weg! Zo komen jullie wat meer te weten over de relatie tussen mij en mijn haar…

Hoe zou jij je haar omschrijven?
Met trefwoorden: extreem dik, veel, hazelnoot met vooraan natuurlijke blonde mèches en krullerig!
Wat is je favoriete haarproduct?
Momenteel ben ik echt intensief aan het zoeken naar de haarverzorging die het best bij mij past. Ik gebruikte een tijdje René Furterer, zowel als shampoo en masker. Een week geleden besloot ik dat het écht tijd was voor actie! Mijn haar zag er zo droog uit, dat mijn routine MOEST veranderen! Zo kon het niet verder! Vandaag verzorgde ik mijn lokken voor het eerst met nieuwe producten (shampoo en masker). Ik zie al meteen verandering op korte termijn. Natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden van mijn hair issues. Ik zal het meteen neerschrijven als ik mijn lievelingetjes heb gevonden. Een product dat ik nu wel al een tijdje met liefde opgebruik, is een mousse van L’Oréal. Mijn krullen worden door deze mousse mooi in model gebracht. Meer hierover lees je hier.
Welk kapsel vind jij het mooist bij jezelf?
Ik houd van los, krullerig haar nadat het net is gewassen! Liefst met gunstig weer zonder regen, want dan kan er wel eens een bad hair day van komen.

Welke haarstijl heb je nog nooit bij jezelf geprobeerd? 
Speciale of ingewikkelde kapsels vind ik erg moeilijk om zelf te maken. Meestal geef ik het na de eerste pogingen al op! Vroeger had ik het excuus dat mijn haar uit te veel laagjes bestond, maar nu zou ik eigenlijk wel eens wat anders kunnen proberen…

Wat is jouw go to-kapsel? 
De laatste tijd houd ik van een zijdelingse vlecht. Heel snel te creëren en toch dat tikkeltje meer!

Wat vind je belangrijker, gezond haar of lang haar?
Kort of middellang haar kan natuurlijk ook mooi zijn, als het jou maar staat. Ik vind dat je geen go with the flow mentaliteit moet hebben en gewoon moet uitzoeken wat bij jou en jouw persoonlijkheid past. Als het maar gezond is, want dat is het belangrijkste (wat ik net ook heb ontdekt!).

Wat is je slechtste haargewoonte?
Ik heb niet echt een slechte haargewoonte, misschien te lang wachten om naar de kapper te gaan?

Favoriete haartool?
Ik gebruik altijd een gewone kam, dat is het enige noodzakelijke. Mijn haar werd namelijk droog en kroezelig van drogen met een haardroger of borstelen met een borstel.

Hoelang ben je ‘s morgens met je haar bezig?
Ik moet me altijd haasten, toch vind ik tijd voor wat dagelijkse haarcrème om mijn coupe in model te brengen. Even kammen, product erin en dan kiezen hoe ik het die dag ga stylen. Niet erg lang dus.

Staart of knot?
Staart voor mijn bouncy en vrolijke krullen en dot voor op de luie zondag!

Steil haar of krullen?
Voor een speciale gelegenheid zou ik stijl haar overwegen, ook al heb ik geen stijltang in huis. Ik vind dat je je haar zo naturel mogelijk moet houden. Ik heb krullen, dus ik aanvaard ze en spendeer geen uren per dag aan stylen.

Wanneer ben je voor het laatst naar de kapper geweest?
Dat moest vorige zomer zijn geweest, maar ik denk dat ik in de krokus toch even ga. Ik heb zo veel gespleten punten! Hoog tijd.

Wat is jouw ultieme haartip?

Experimenteer  erop los tot je jouw perfecte stijl hebt gevonden. Ik had als mini-Lyana heel lang haar, maar knipte het dan korter met een zijdelingse frou. Daarna liet ik alles groeien en vandaag de dag gaan mijn krullen hun eigen weg. Zolang jij het maar leuk vindt!

DSC05171

Deze tag wil ik toch wel eindigen met een recente foto en staat van mijn haar. Aangezien mijn profielfoto op mijn site toch wat onduidelijk is!

Hoe is de relatie tussen jou en jouw haar?

Oh ja, voor ik het vergeet! Iedereen die er zin in heeft, mag natuurlijk deze tag overnemen.

6 gedachten over “TAG | All about hair

Reageer met liefde.

