On the replay | Because we should be HAPPY

on the replay #1

Because I’m happy… een stukje van één van de vele liedjes die momenteel in me opkomen en die ik geweldig vind. Ik vond dat het weer eens hoog tijd was dat ik wat liedjes aan jullie toonde. Als ik dergelijke artikels lees op andere blogs, ben ik altijd benieuwd naar het soort liedjes die zij leuk vinden. Zo leer je weer wat over die persoon, aan de hand van de stijl van muziek diegene beluistert. Dus nu zou ik graag hebben dat je deze liedjes even luistert om even gelukkig (HAPPY) te blijven. Nieuwsgierig wezen mag natuurlijk ook!

1. ABOUT THE BOY – LITTLE MIX

Laat ik beginnen met een heel vrolijk liedje van het album Salute (die ik overigens nog altijd zéér graag zou willen krijgen voor mijn verjaardag!).

2. THEY JUST DON’T KNOW YOU – LITTLE MIX

Luister dit liedje voor de mooie samenklanken.

3. 400 LUX – LORDE

Lorde wordt dan misschien wel bekritiseerd, maar haar nummers vind ik wel goed! Dit is een heel apart liedje.

4. TENNIS COURT – LORDE

Ook van Lorde, alhoewel dit liedje toch nog wat anders is.

5. SMS (BANGERZ) – MILEY CYRUS

Blijft al een tijdje mijn favoriet als ik een dance-vibe wil oppikken.

6. COUNTING STARS – ONE REPUBLIC

Ook al is dit een hit, de laatste tijd blijf ik dit nummer on the replay draaien.

7. HARD OUT HERE – LILY ALLEN

Lily Allen is terug en dat zal je geweten hebben, wel is het héél raar dat ze al meteen scheldt in haar eerste nieuwe nummer.

8. ARE WE ALL WE ARE – P!NK

Wat kan ik hierover zeggen? De titel op zich is al een tongtwister. Een sterk liedje van een straffe madam.

9. CAN’T REMEMBER TO FORGET YOU – RIHANNA & SHAKIRA

Vroeger was ik grote fan van Rihanna, tegenwoordig is dat op een laag pitje door haar veranderde stijl. Deze samenwerking is wel mooi, met dank aan de twee sterke stmmen!

10. SAMEN VOOR ALTIJD – MARCO BORSATO

Misschien ietwat raar om mee af te sluiten, want Marco Borsato valt tussen al deze Engelstalige liedjes wat uit de boot. Dit nummer zong een vriendin van me, wat me eerst irriteerde (voel je vooral niet persoonlijk geviseerd 😉 ). In werkelijkheid is het een song met een prachtige betekenis en nog eens überschattig ook!

… En om in schoonheid af te sluiten!

Kan jij ook eens helemaal blij worden van een liedje?

12 gedachten over “On the replay | Because we should be HAPPY

  1. Ik vind Little Mix leuk, doet me denken aan de spice girls haha. Vooral Move vind ik tof. Ook dol op Lorde. 🙂 Ik kende 400 lux nog niet, maar klinkt goed. 🙂 En klopt dat Lily Allen scheldt in haar liedje, maar ze probeert juist een punt te maken als je wat beter naar de tekst luistert: het gaat over dat (sommige) mannen vrouwen verkeerd behandelen – – bijvoorbeeld hoe er over seks wordt gepraat – en dat ‘bitches’ het daardoor zwaar hebben. Ik denk dat ze ‘bitch’ gebruikt om daar aandacht voor te krijgen.

  2. leuke liedjes, somigge kende ik nog niet maar, nu wel ☺, ik vind vooral de little mix liedjes en can’t remember to forget you leuk.
    xx ines

Reageer met liefde.

