Diary Monday #5 | Hoe 2014 wordt ingezet

Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens in mijn virtueel dagboek schreef. Ik heb geen heel voornemens lijstje gemaakt voor 2014, slechts twee recap-artikelen zijn online gezet. Dat wil echter niet zeggen dat 2014 voor mij een jaar is als alle anderen. Ik noem de volgende dingen geen voornemens, geen doelen, gewoon dingen die ik  wil doen en waarmee ik me wil bezighouden in het huidige jaar.

1. Bloggen

is in een korte tijd een vaste waarde voor mij geworden. Birds4Free bestaat 1 jaar en ik heb al heel wat bereikt, vind ik persoonlijk. De laatste tijd geniet ik echt van het lezen en reageren op andere blogs en de lieve volgers die reactie’s op mijn blog achterlaten! Daar komt dan nog bij dat ik met bloggen anderen een momentje rust geef (of nuttige informatie bij reviews) én dat ik het zelf heel graag doe. Ik ben er altijd mee bezig, bedenk in mijn hoofd nieuwe artikelen, ik zou mij nu gewoon niet kunnen voorstellen dat ik een keer geen inspiratie zou hebben. Volgens mij komt dat ook door het feit dat ik niet elke dag een post online zet. Dan zou ik er veel te veel tijd insteken, meer en meer stressen en het zou vooral niet gaan met school. Dit jaar ben ik van plan om mijn foto’s nog scherper te maken en mooier te bewerken. Ik vind dat de laatste tijd zo belangrijk, aangezien ik terugblikte op vorig jaar. Bij oude artikelen merkte ik dat ik ze vandaag veel beter zou kunnen maken en dat wil ik in de toekomst vermijden.

2. Lezen

Als je mij al een tijdje kent zou je moeten weten dat ik helemaal weg ben van lezen. Het liefst fictionele fantasy! Ik heb al heel wat reviews gedaan van steengoede boeken die je kan vinden onder de categorie “boeken”.  Op dit moment ben ik zoet met een Engels boek, en is die ook bijna uit. Ik ben nog niet zeker, maar volgens mij ga ik dat boek dan in het Engels reviewen, anders zou dit wel wat raar zijn, lijkt mij dan. Dan maak ik voor deze ene keer een post met Engels en Nederlands in verwerkt! Dat zou echt ge-wel-dig zijn om te maken, ook al zou er veel tijd in kruipen. Stiekem vind ik dit nu al een spannend idee. Naast kleine Engelse paperbacks (ik heb er na deze nog eentje liggen!) kan ik natuurlijk niet anders dan gewone, Nederlandstalige boeken blijven verslinden. Helaas moet ik ook nog boeken lezen voor school. Met de Nederlandstalige boekbesprekingen heb ik geen probleem, maar wel met de Franse. Ik haat Frans niet, maar ik kan mijn tijd veel nuttiger besteden aan het lezen van MIJN boeken van MIJN boekenkast. Of het nu verplicht lezen is, of lezen in mijn vrije tijd, ik zal het blijven doen met héél veel plezier!

3. Beauty bloggen & plannen

Vroeger had ik er nooit echt over nagedacht, maar reviews schrijven over verzorgings-, beauty- of make-up producten is echt de max. Niet dat ik tijdens elk shoppinguitje gegarandeerd zakken vol koop om te kunnen reviewen op deze blog, absoluut niet. Ik ben geen beauty blogger! Wel ben ik een béétje een beauty blogger, laten we gewoon zeggen dat op Birds4Free all-around en verschillende artikels verschijnen. Dat vind ik belangrijk, anders wordt het eentonig en saai. Ik review gewoon producten als ik er zin in heb, ze al een tijdje in mijn bezit heb en bijgevolg al heel uitgebreid heb kunnen testen. Ik vind het wat raar dat je een beoordeling kan schrijven over een product als je het diezelfde dag nog hebt gekocht, of ligt dat aan mij? Met dit soort voornemen wil ik niet dat ik voortaan enkel nog maar over beauty ga schrijven. Nee, ik wil gewoon verder blijven doen zoals ik bezig ben, maar gewoon wat minder lui zijn. Luiheid zit in de kleine dingen door alles uit te stellen, onscherpe foto’s te maken en reviews eigenwijs af te blazen hierdoor. Omdat, wel, omdat er excuses voor bestaan. En laat dat nu net zijn waar ik wil aan werken, excuses!

Soms kom ik dan ook een keer in de problemen, door nog meer excuses. Dan is mijn fototoestel net plat, is het te donker om nog foto’s te maken voor een artikel, kortweg het lukt niet meer om een artikel te maken die dag. Uitstelallures, zo wordt dat genoemd. Een doel om eens aan te gaan, leren plannen op het vlak van bloggen. Volgens mij plant 90% van de bloggers zijn artikels in of heeft al megaveel concepten, wel dat is dus een werkpuntje bij mij.

4. Bewust uitgeven

Nu denk je zeker dat ik heel veel uitgeef aan kledij, wat stiekem wel zo is, maar  ik wil stoppen met onnodige dingetjes te kopen. Eigenlijk doe ik dat helemaal niet vaak, maar het is toch een goed voornemen. Ik wil gewoon duidelijk maken dat ik niet koop om te kopen, geen “drang” heb om geld uit te geven of om toch maar een idee of artikel te hebben om online te zetten. Ik wil niet dat ik ooit zo zal denken, alhoewel dat ik toch moet oppassen met wat ik zeg! 😉

5. Bijleren

Naast voor school leren, wat we allemaal moeten doen, wil ik ook nog veel bijleren. Op bloggebied, welk onderwerp dan ook: of het nu lay-out is, schrijfvaardigheid, originele onderwerpen bedenken of volgers bijkrijgen. Ik droom liefst niet te veel, maar een beetje sta ik mezelf wel toe.

Ik sluit dit artikel af met wat random praat over mijn kerstvakantie. Waarom? Wel, vandaag is school weer begonnen en is het vakantie leventje definitief voorbij. Mijn vakantie was heel rustig met gezellige familie-etentjes, leuke cadeaus (waarover later meer), luie en hyperactieve momenten en grappige onderonsjes met vriendinnen Het was helemaal af met een mix van zowel ontspanning als shop- en weggaanplezier.

Hebben jullie ook wel stiekeme dromen of doelen voor 2014 of hou je niet van het cliché om goede voornemens in te plannen?

Een gedachte over “Diary Monday #5 | Hoe 2014 wordt ingezet

Reageer met liefde.

