DIY | Ideeën met restjes behangpapier

DIY

Laatst behingen we toch wat muren thuis met vintage bloemenpapier en daar hadden we redelijk veel restjes van. Hierdoor kwam ik op het idee om eens over héél simpele DIY ideetjes te schrijven. Ik ben zelf redelijk onhandig (hangt er vanaf wat ik moet doen of knutselen) en meestal staat dat mij in de weg als ik eens een goed idee heb in mijn hoofd, maar dan lukt het niet in de praktijk. Kijk snel verder voor wat simpele ideeën!

PLACEMAT

DSC04928

DSC04935

 

Benodigdheden:

  • behangpapier (of papier)
  • doorzichtige bureau-onderlegger of placemat

Voor jou lijkt dit waarschijnlijk een simpel stuk vintagebehangpapier te zijn, maar in werkelijkheid heb ik het benodigde stuk op maat gesneden en onder mijn placemat gelegd. Ik heb het niet geplakt, gewoon er simpelweg onder gelegd. Erbovenop lijmen zou dom zijn, want als je dan bijvoorbeeld inktvlekken hebt, kan je het er niet afwassen. Met dit idee in gedachten, kan je eigenlijk ook een blanco, wit blad helemaal oppimpen en versieren naar jouw smaak en het gebruiken net zoals ik heb gedaan. Kijk welke kleuren je bureau nodig hebt en neem de kleuren in je op, zo zal het je zeker lukken!

PENNENHOUDER

DSC04931

Benodigdheden:

  • behangpapier (of papier)
  • pennenhouder
  • (vloeibare) lijm (ik gebruikte een alleslijmer van Scotch)

Om bij mijn nieuwe bureauonderlegger te passen, moest mijn pennenhouder ook wat versierd worden. Ik draaide er een stukje behangpapier omheen en lijmde het enkel maar vast aan de uiteinden, zodat ik het er weer makkelijk kan afhalen als ik het beu ben. Tegenwoordig vind je geen originele pennenbakjes of – houders meer, dus ga zelf je gang!

AGENDA

DSC04938

DSC04940

Benodigdheden:

  • pritt – lijm (stick)
  • behangpapier (of papier)
  • washi-tape

Dit jaar had ik geen agenda, maar het grandioze idee om mijn gsm daarvoor te gebruiken. Toen ik bij de Standaard Boekhandel was, kreeg ik bij mijn aankoop deze mini agenda voor 2014. Perfect, want je kan hem overal meenemen! Wel was hij vreselijk saai, met het logo van de winkel erop en natuurlijk boeken. Ik maakte er mijn eigen ding van, ook al had ik na afloop het gevoel dat ik toch maar beter geen washi tape had gebruikt. De binnenkanten hoefden voor mij niet afgewerkt te zijn, maar dat is hoe jij het wil.

 

Ik hoop dat ik je eens wat inspiratie heb gegeven, en vooral dat je een tweede keer nadenkt alvorens het behangpapier in de vuilbak te gooien!

 

AGENDA – STANDAARD BOEKHANDEL | WASHI-TAPE – HEMA | PLACEMAT – IKEA

18 gedachten over “DIY | Ideeën met restjes behangpapier

Reageer met liefde.

