Catrice Intensif’ Eye Wet & Dry Eyeshadow 080 Please gold the line

DSC04090

Wat een mond vol! Deze titel wil gewoon zeggen dat ik nu een oogschaduw van Catrice ga reviewen. Het is de eerste keer dat ik een oogschaduw review, dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

DSC04094

DSC04092

DSC04091

DSC04093

De oogschaduw trok me meteen aan in de winkel, want er zitten mooie kleurovergangen en -schakeringen in. Ik zocht eigenlijk een licht en subtiel kleurtje, maar kocht een gouden pareltje. Ik was ervan overtuigd dat die verschillende kleuren echt ook mooi tot zijn recht zouden komen bij het swatchen. Want zo’n mooie kleur doet je toch meteen denken aan M.A.C. lookalikes? Please gold the line, is de perfecte omschrijving van dit gemarmerde kleurtje. De naam zegt ook dat de oogschaduw ook kan aangebracht worden met water.

Swatches

DSC04624

DSC04627

De swatches hebben mij teleurgesteld! Waar zijn al die mooie kleuren naartoe? De enige kleur die je nu nog ziet is licht tot donkergoud.

Nadelen

– Je krijgt enkel maar een gouden kleur, en geen verschillende zoals je wel zou denken.

– De oogschaduw creaset snel (al na 2 uur)! Ik kon het echt niet geloven.

– Hij is niet echt goed nat aan te brengen. Dan moet je goed opbouwen, veel geduld hebben en tegen een irritante glans kunnen.

–  Het gouden pareltje houdt echt geen hele dag, de glitters verdwijnen en er blijft enkel een lichte kleur achter.

– Zowel bij het aanbrengen als gedurende het dragen vallen er glitters af. Wat resulteert tot een rommelige ooglook met gouden glitters in je ooghoeken…

DSC04621

Achtergebleven glitters op de rand.

DSC04633

Voordelen

– De gouden kleur is prachtig en feestelijk.

– Mooi design en praktisch omhulseltje.

– Budget!

– De kleur kan je goed opbouwen: zo kan je kiezen of je het subtiel houdt en eventueel gebruikt als glitter in een andere ooglook of hem echt optimaal wil gebruiken.

Deze oogschaduw heeft mij qua kwaliteit diep teleurgesteld, maar de mooie feestelijke najaarskleur maakt gelukkig toch nog wat goed. Deze Catrice Intensif’ Eye Wet & Dry Eyeshadow 080 Please gold the line is nog verkrijgbaar in andere kleuren bij Kruidvat en kost €3,89.

Welke ervaringen heb jij met Catrice oogschaduws?

16 gedachten over “Catrice Intensif’ Eye Wet & Dry Eyeshadow 080 Please gold the line

  1. Oh, het kleurtje is zooo mooi, heel jammer dat je ‘m dan niet zo makkelijk kan aanbrengen. En dan vind ik €3,89 nog best wel veel voor zo’n oogschaduw. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nooit een Catrice oogschaduw heb gekocht, wel Essence en Sleek die vind ik altijd heel mooi werken. Vooral Sleek, ik ben helemaal gek van de palettes van Sleek daar heb ik er nu 3 van maar ik heb echt nog wel een aantal anderen die ik graag zou willen hebben.

Reageer met liefde.

