Review | Yves Rocher Handcrème Cacao & Framboos

review handcrème yr
In een nieuwe eindejaarscollectie van Yves Rocher staat Cacao centraal. En hoe! Uit mijn testreview van een gratis tubetje handcrème is het merk al meteen de cacao waardig. Hier en nu zie je een review van een handcrème uit het assortiment.

Uitzicht, beloftes en achtergrondinformatie

DSC04486

DSC04488

DSC04489

Ik weet dat veel bloggers het leuk vinden om alle ingrediënten te bekijken bij een review, en vanaf nu heb ik ook besloten om ze er altijd bij te zetten. Als je een tip hebt in verband met deze lijst, zeg het maar meteen want ik moet toegeven dat ik er weinig van afweet.

Het uitzicht oogt lekker luxueus, zoals we van Yves Rocher gewoon zijn. De gouden letters accentueren dit en de framboos maakt het plaatje af met de beloftes. De applicator is heel gewoon, wat ook wel logisch is voor een handcrème. Er staat geen hele lijst vol beloftes, wat ik wel kan toejuichen. Zo wordt je verrast in de positieve of negatieve zin. De prijs kan ik helaas niet vermelden, aangezien het product pas binnen een kleine maand te koop is en ik het gratis meekreeg bij een aankoop met mijn lidkaart. Bijgevolg kan je dus nog geen enkel product van deze Collection Cacao vinden in je Yves Rocher winkel, nog eventjes geduld!

Test en day after

DSC04490

DSC04491

DSC04492

Hier zie je de drie stappen van het aanbrengen.

De textuur van de handcrème is heel lopend en vloeibaar, melkachtig. Bij het uitsmeren moet je dus echt al goed smeren om alles door je huid te laten opslorpen, want hij trekt niet snel in de huid. Persoonlijk stoort mij dat niet, want na een tweetal minuutjes is hij volledig ingedrongen, maar wel nog wat glanzend, zoals je ziet op de laatste foto.

De hele dag zijn mijn handen zacht en in het begin ruik ik de niet-subtiele geur van cacao en framboos. Bij mijn testpersoontjes van dienst werd er vooral framboos geroken, en als je dan zegt dat er ook cacao in zit, dan gaan ze al wat anders piepen. De geur blijft een 1 à 2 uur, voor mij persoonlijk wel een minpuntje. Nog een minpunt is dat de dag erna mijn huid wel nog een beetje zacht is, maar niet extreem glad.

Over het algemeen is dit een goede handcrème, met als pluspunt de geur en als minpunt de day after. Welke handcrème gebruik jij en zie jij de Collection Cacao zitten? En tot slot: zou je het leuk vinden om nog een handcrème die ik supergoed vind op mijn blog te vinden? Let me know!

10 gedachten over “Review | Yves Rocher Handcrème Cacao & Framboos

Reageer met liefde.

