Diary Monday #4 | Dingen die ik heb overleefd

Hectisch

De voorbije weken zijn niet half zo hectisch geweest als jij je kan voorstellen. De vakantie is al ver achter mij en het schoolleven duivellacht me toe. Het is niet dat ik school echt zo haat, maar leuk is het niet te noemen. Pakken huiswerk, weinig vrije tijd en een ietsiepietsie aantal blogartikelen per week. Ik denk niet dat jij daar last van hebt, maar ik wel. Anders raak ik steeds meer en meer gestresseerd als ik een vaste afgesproken blogdag niet heb gehaald.

Dit waren mijn weken in een notendop. Maar gelukkig zijn er ook een aantal leukere dingen gebeurd. Wat wel niet opweegt tegen die vertrouwde, dagelijkse routine van het schoolgaan. Dingen die je bijblijven, behalve dan een buis. Dagen waarop je geen les hebt, maar wordt verondersteld om even plezier te maken met je vrienden vanop school.

Dingen die ik heb overleefd

DINGEN DIE IK HEB OVERLEEFD DIARY

Eerst en vooral kan het schooljaar niet starten zonder de typische schoolkliekjes. Laat het nu net zijn dat ik heb gehoord dat we de pas- en klasfoto’s bijna krijgen. Dat is altijd een dubbel gevoel: enerzijds wil je weten om echt in de realiteit te zien hoe hard je bent verandert en anderzijds vraag je je af of poseren met labojassen en je halve lach wel goed is overgekomen. Heb jij dat ook?

Om de “groepsband” wat te versterken wordt er ieder jaar de sportdag georganiseerd. Bah, vroeger was dat echt vreselijk, altijd die hindernissenparcours en hoogteobstakels om zogezegd je teamspirit ten goede te doen en grenzen te verleggen. Realiteit: ik aan de kant en niets durven, ik snap niet wat hoogtevrees te maken heeft met een band hebben. Gelukkig was het dit jaar wat anders: een sportdag in een fitnesscentrum! De beste sinds jaren (wat zeg ik, de beste van allemaal!) met zumba, pure fitness, badminton en bowling. Dat was nu eens echt intensief en zweterig, wat anders dan wat aan de kant staan!

Natuurlijk heb je dan nog die Katholieke invloeden op school, dus dachten ze, waarom geen bezinningsdag doen. Deze was best leuk, we speelden niet alleen spelletjes en praatten, maar onze begeleidster observeerde onze klasgroep ook en bekeek dan wat er nog beter kon. Weer, toegegeven, een schot in de roos.

Als laatste ding dat ik overleefde, kan ik het nog kort hebben over een zogezegde breakdance-initiatie. Met onze knielappen in de aanslag komen we aan en er wordt ons uitgelegd dat ons in werkelijkheid een moderne dans initiatie wordt gegeven. Het was in feite niet echt dans, eerder bewegen op muziek en die muziek dan ook aanvoelen.

Heb ik al gezegd waarom ik deze dingen altijd steeds weer overleef? Ik heb er in het begin nooit zin in, maar achteraf was het toch altijd leuk. Behalve als je me een hoogteparcours geeft, begrijpelijk!

Tot slot ben ik benieuwd of jij ook zo denkt over klasfoto’s en overleefde momenten. Zeg het mij!

 

4 gedachten over “Diary Monday #4 | Dingen die ik heb overleefd

  1. Haha, ik vind het allemaal wel grappig nog, maar mijn middelbare schooltijd ligt dan ook al lang achter me. 🙂
    Ik vond klasfoto’s (vooral het resultaat dan) en sport ook nooit echt zo leuk.
    Later, binnen x aantal jaar zal je er vast allemaal ook wel om moeten lachen.

  2. Oh ik heb ook hoogtevrees en had ook altijd een hekel aan sportdagen, jullie dag is dus veel leuker geworden. 🙂 Pasfoto’s vond ik ook verschrikkelijk haha. Liefs

  3. Urgh klassenfoto’s! Ik haatte het zo en dan precies op de dag dat je de foto hebt zie je er niet uit. Ik heb op mijn laatste foto ineens een grote puist, haha. Gelukkig hoeft dat op de hogeschool niet meer. 😉

Reageer met liefde.

