Event & Shoplog | Boekenfestijn 2013

Ik ben terug van weggeweest, na een weekje geen tijd gehad te hebben om me met mijn favoriete hobby bezig te houden! Gisteren ging ik naar de boekenbeurs, en ik ben benieuwd wat jullie hiervan zullen denken nadat ik mijn mening heb verteld. Nieuwsgierigheid? Graag!

headernw

Wat is het?

De boekenbeurs bezocht ik al vorig jaar, maar na deze editie heeft het evenement toch een andere indruk achtergelaten bij mij. Je vindt er nieuwe boeken aan echte stunt-kortingsprijzen. Dat is voor mij echt al het belangrijkste, grootste punt. De Nederlandse lezers moet ik wel alvast teleurstellen, want het vindt plaats in onze Belgische hoofdstad Brussel. Je krijgt een gratis ingang én als je een bonnetje hebt zelfs een gratis boek. Extra leuk, het keert terug elk jaar weer!

Meer info, op de website én Facebook.

Aanbod

Akkoord, je kan nu wel zeggen dat ik spreek over iets van boeken, maar welke soorten boeken vind je er dan allemaal? Wel, er is letterlijk voor élk wat wils. Boeken over historie, young-adult, kinder- en kleurboekjes, strips (tweedehands of niet), hobbyboeken, manga, thrillers, romans voor volwassenen, woordenboeken, engelse paperbacks en franse boeken… Het grote merendeel (85% volgens mij) is in het Nederlands te verkrijgen. Een goede zaak of niet in hartje Brussel, dit zorgt wel voor een bepaald publiek.

Er heerst ook een gezellige sfeer: willen of niet; je wordt beïnvloed door andere mensen die met een vol karretje rondlopen en als het ware hun wintervoorraad aan boeken aan het inslaan zijn. Wat de gezelligheid ook bevordert, is de grote hal, de snel bereikbare cafetaria en de hulpvaardigheid van de werknemers.

Mijn aankopen, don’t be amazed!

Het enige nadeel dat ik aan het boekenfestijn van dit jaar kan linken, is het kleine aanbod van mijn voedsel: young-adult exemplaren. Maar één rij boeken, veel te weinig in vergelijking. Ook te weinig echt bekende titels. Maar dit werd een tijdje later goedgemaakt met het standje van “Engelse paperbacks”. Ben ik de enige met dergelijk verlangen om Engelse boeken uit te proberen? Ik heb hier echt zin in, dacht ik toen ik de boeken analyseerde. Maar ik twijfelde toch al lang of ik eens een Engels boek zou kopen en lezen. Was dat niet te moeilijk en vergezocht als het toch in het Nederlands kan? De reden dat ik de knoop doorhakte was omdat ik écht oprecht benieuwd ben en omdat ik Engels zo’n mooie, intrigerende taal vind. Ik vind dat adjectieven, gevoelens en dergelijke véél beter overkomen. Ik kan vrij goed Engels, maar toch zal ik mijn woordenboek in de aanslag moeten houden…

Deze titels kocht ik: een vampierenboek én een boek over geesten. Types die mij interesseren!

DSC04390 DSC04391

Zoals je ziet waren deze boeken spotgoedkoop! Voor €2,50 en €3,95 werd ik extra aangezet tot het uitproberen.

Verder kocht ik nog wat andere dingen om anderen een pleziertje te doen: een strip voor mijn papa, verjaardagskaartjes, een speelgoedje voor la Flor, en veel kerstkaartjes. Dit was volgens deze blogster niet interessant genoeg om een foto van te maken. In ieder geval, beter kon mijn dag niet eindigen met een rekening van slechts €15!

Ken jij het boekenfestijn?

P.S.: Je kan het nog dit weekend bezoeken!

6 gedachten over “Event & Shoplog | Boekenfestijn 2013

  1. Even ter aanvulling: het is niet alleen Brussel, ook nog in andere steden in België en Nederland. Fijn dat je de uitdaging aangaat om Engelstalige boeken te proberen! 🙂

  2. Ik hou van engelse boeken, ik heb de hele twilight serie in het engels en nog een aantal andere boeken. Ja het is makkelijker in het nederlands te lezen maar als je engels een beetje goed is dan zijn de engelse boeken zo veel mooier. Met het vertalen verwijnen vaak specifieke woordgrapjes en dat vind ik zo jammer!! Ik ga zeker kijken of het ook een keer bij mij in de buurt gehouden wordt, Brussel is een beetje te ver weg :P.

Reageer met liefde.

