Review | Carlo Di Roma Nailpolish

Ik ga tegenwoordig vaker nieuwe merken ontdekken, heb ik mij voorgenomen. Toen ik gisteren in de badkamer van mijn oma neusde, kwam ik een paar leuke dingen tegen, wat resulteerde in deze eerste review. Carlo di Roma is een Italiaans merk (dat ontdekte ik door de naam) waar ik nog nooit van had gehoord. Na wat research op internet kwam ik eigenlijk nog altijd niet op het goede spoor; het merk lijkt heel internationaal en niet echt makkelijk verkrijgbaar in België. Maar omdat het een mooi kleurtje is, wou ik het zeker tonen!

carlo dir oma

De kleur is diep donkerrood en dus perfect voor als het wat kouder wordt. Je vindt niet veel zo’n leuk kleurtje, daarom ook dat ik het voordeel van de twijfel nam over een onbekend merk te schrijven.

carlo di roma potje

DSC04228

De foto’s zijn niet zo scherp (shame on me!), maar je kan duidelijk zien dat het borsteltje dun is en in de punt wat uiteenloopt. De textuur van de lak zelf is goed vloeibaar en licht, er zijn geen achtergebleven restjes bovenaan de tube, wat toch wel wijst op kwaliteit aangezien de lak toch al twee jaartjes oud is volgens mij.

Na twee laagjes kreeg ik een redelijke dekking. Ik verwachtte ook niet veel anders met zo’n donkere lak, maar misschien moest ik beter een derde laagje aanbrengen? Ach, voor mij is het zo goed. Wel is het een feit dat na de eerste laag de lak donkerrood is en na de tweede laag het naar de echte, donkerrood-bruine kleur helt.

DSC04232

DSC04231

DSC04230

Voordelen:

– Leuke herfstkleur die niet evident te vinden is.

– Je kan de lak goed aanbrengen met het stevige borsteltje.

– De houdbaarheid van deze lak is best wel lang, hij is toch al ongeveer twee jaar in ons bezit.

– De lak houdt best lang, maar verwacht geen wonderen!

– De lak glanst goed, ik heb er geen topcoat over moeten doen.

Nadelen:

– Het merk is tamelijk onbekend. Maar is dit goed of niet? Volgens mij toch wel een groot nadeel.

– De dekking is ok na twee lagen, maar ik vind toch dat je nog lichte strepen ziet.

– Aan de randen is de lak wat roder, omdat je daar de eerste laag nagellak de tweede ziet bovenuitpiepen. Heeft wel zijn charmes, maar draagt niet bij tot de uiteindelijke swatch die je wilt bekomen.

 

Mijn algemeen oordeel is dat dit lakje een leuke kleur heeft en best wel goed is qua kwaliteit, aangezien ik wel met lichte strepen kan leven. Het grootste nadeel is dat ik nergens op het net een verkooppunt van het merk vind.

Daarom ook deze vraag aan jou: ken jij het merk en weet je toevallig waar je het kan verkrijgen? Ik zou heel blij zijn als ik dit zou kunnen weten!

 

7 gedachten over “Review | Carlo Di Roma Nailpolish

  1. had dit kleurtje nog niet gezien bij je oma:-) dat ander rood kleurtje van haar vind ik zelf een mooie nagellak en een zeer goed borsteltje maar kan niet meer op de naam komen. Jij zou het meegebracht hebben voor haar. Groetjes!!

Reageer met liefde.

