Schoenentrends | Fall – Winter 2013

Schoenentrends kan je aan je laars lappen (woordspeling!) of je kan er een beetje rekening mee houden bij het zoeken naar je perfecte schoen om toe te voegen aan je winterexemplaren.

Om jullie toch wat in te lichten, en mezelf ook, heb ik zelf schoenentrends gespot in een winkel waar ze veel mooie maar wel dure schoenen verkopen, Moernaut. Ik heb over deze winkel al eens wat gedaan, maar deze keer was mijn doel echt om je de schoenen te tonen die nog verkrijgbaar zijn, duur of niet. Zelf had ik natuurlijk niets gekocht, maar daar ging het mij niet om. Showen die handel!

Retro

Ga terug in de tijd met camés, ouderwetse knopjes, kleurtjes, stofjes en printjes als het klassieke pied-de-poul of gebruik het “uit grootmoeders tijd” alternatief.

Let ook op de roze zool! Ik vind dat echt schattig en zo zie je maar dat details het ‘em ook wel doen. Een gekleurde zool is trouwens geïntroduceerd door Astrid Bryan (van Astrid in Wonderland) en Louboutin.

retrondone

26

Linksboven: Cristofoli – €144 | Linksonder: Kennel en Schmenger – €170 | Rechtsboven: Cristofoli – €159 | Rechtsonder: Cristofoli – €155 |Extra foto: Cristofoli €165

Indiaantjes, opgepast!

De cowboy- of indianenstijl kan ik niet meer uit elkaar houden na het zien van deze nieuwe trend, ook al zijn ze oorspronkelijk elkaars vijanden.

Denk aan bruintinten op korte botjes, vloeiende lijnen en vanboven niet recht afgerond, maar rond.

indiaantjes done

Linksboven: Khrio, €145 | Rechtsboven: SPM, €130 | Onder: JHAY, €165

Doe de rits

Ritsen voor stoere madammen. Ritsen zijn enerzijds handig om schoenen aan- en uit te doen, maar ook stoere madammen kunnen er weg mee. Dan wel op deze manier:

4

Nathan-Baume, €199

Rockende baskets

Baskets, snoerenschoenen, gympen, veel benamingen bestaan er voor deze sportieve en comfortabele jeugdige schoenen. Dit seizoen worden ze opgepimpt met tal van glitters, studs en dergelijke. Om nog stoerder en origineler uit de hoek te komen!

rockende baskets done

Van links naar rechts en boven naar onder:

Beide FL3JLA: €120 en €140 | Frida – €165 | Candice Cooper – €250 | Ash Sport – €199

En verder nog…

blauw

Naast het tijdloze zwart en bruintinten doet het donkerblauw zijn intrede. Je kan het bij bijna alles combineren.

28

SPM – €110

Laqué

Deze klassieker is weer in! Het “blinkende zwart”, beter gekend.

36

Attilio Giusti – €240

Glitter en glamour en studs

Studs zijn ondertussen een vaste waarde geworden op accessoires, kledij en schoenen. Het geeft net dat tikkeltje meer en je krijgt er een stoerdere uitstraling van.

Glittertjes met glamourallures zijn ook altijd mooi meegenomen, zeker als het in is!

32

Deze drie loafers:

Lolo – €235 (goud) | Lola Cruz – €185 (zilver) | RAS – €160 (zwart)

23

Slangenleer én old-school én studs: prachtig statement!

FRIDA – €165

Ik hoop dat je aan deze gids wat gehad hebt en je nu met een nieuwe blik de ruime wereld van het schoenenshoppen zal ervaren.
13 gedachten over “Schoenentrends | Fall – Winter 2013

  1. Ik hou zo ontzettend van schoenen, van veel schoenen. Ik koop ook (bijna) nooit dure schoenen omdat ik er zoveel wil hebben (ik heb nu een paar of 30 in totaal, zonder slippers e.d.) Zodra ik een schoenenwinkel instap kom ik bijna altijd met op z’n minst 2 paar naar buiten, haha.

Reageer met liefde.

