Versatille & Liebster, Katsjing!

Genomineerd, nooit gedacht dat ik mezelf zo’n woord zou mogen toereiken. Ik had de Versatile Award al héél lang geleden gekregen van Rani, maar toen was ik nog een onbenullig blogger, blij met één reactie, die niet eens besefte wat een award het was. Toen ik twee weekjes geleden de Liebster variant kreeg van Janine, besloot ik er iets mee te doen. Een artikeltje om dit weekend mooi af te sluiten.

In het kort zijn deze awards een soort prijs voor kleinschaligere blogs, die minder dan 200 volgers hebben, gebaseerd op sociale netwerksites en Bloglovin. Ik ga nu niet uitwijken over alle do’s, dont’s en regeltjes, maar gewoon alle stappen ondernemen met een big smile op mijn gezicht. Want het is toch super om een soort erkenning te krijgen van iets dat je graag doet en je werk in steekt? Let’s go!

Taggerelateerd

Om de Liebster award te voltooien, moet ik de 11 vraagjes beantwoorden die Janine van Sweetdreams op me afvuurde. Nog wat taggerelateerder zijn de 7 feitjes die ik uit mijn duim mag zuigen. Collega’s Liebster en Versatile houden blijkbaar van onlogische aantallen. ( 10 klinkt toch veel beter dan 11? )

1. Waarom ben je een blog begonnen en met welk doel?

Ik begon met bloggen in een opwelling, niet echt bij nadenkend. Ik maakte enkel een account aan voor de fun, maar een paar maandjes later dacht ik er nog eens aan en ben ik begonnen. Mijn doel was schrijven over ervaringen en die delen. Al snel kende ik het woordje review, toch duurde het eventjes voor ik het productief bloggen onder de knie had en het tot me doordrong dat ik me niet wil focussen op één onderwerp, maar verschillenden. Een goed voorbeeld is dat ik altijd al graag las, en daarom houd ik van reviews en samenvattingen schrijven van deze boeken. Wel merk ik dat op de boeken eigenlijk het minste aandacht wordt besteed door andere bloggers, daarom ben ik me ervan bewust dat het beter is om dit op een leuke, originele manier te brengen. Zoals laatst in een boekenV.S.

2. Welke blog lees je écht elke dag?

Ik houd ervan om mijn homepage van Bloglovin uit te pluizen en artikels te lezen die me interesseren, ik vind niet dat er één bepaalde blog is die aan al mijn wensen voldoet. Ik hou van een mix van lifestyle, beauty, mode, entertainment, tags, nagels en gewoon alles waar je over kan schrijven. Wel vind ik het belangrijk dat je als blogger boeiend en vloeiend schrijft en ik let hier zelf hard op. Zo betrap ik mezelf erop dat ik opstellen Nederlands nu bijvoorbeeld wat leuker vind!

3. Waar kan iemand jou s ‘nachts voor wakker maken?

Eigenlijk voor niet veel, want ik slaap vast. Als er nu echt een levensbedreigende situatie zou zijn, zou je mij nog mogen wekken. Ook bij echt ernstige dingen, maar om eventjes Facebook te checken? Kussengevecht to the rescue, denk ik dan.

4. Ben je een ochtend of avond mens?

Ik ben niet echt één van de twee. Ik sta niet graag op bij school ’s ochtends, maar ga wel graag slapen ’s avonds omdat ik simpelweg moe ben. Leven in de nacht of wanneer de hanen kraaien is niet aan mij besteedt.

 5. Waar heb je echt een enorme hekel aan?

Schoolspreekbeurten. Dat is het eerste wat me te binnen schiet. Of no way, improvisatie- of discussies bij een taalvak. Ik kan het niet, durf het niet en het gaat gewoon niet. Vraag niet waarom, maar ik begin nu al te stressen.

6. Wat is jouw favoriete huisdier?

Hond! Vroeger had ik mijn katten- paard- en visperiode, maar geef me nu maar honden. Nu ben ik tot het besef gekozen dat er geen enkel eerlijker, liever en schattigere dieren bestaan. Dat is dus wat er gebeurd als je er eentje in huis haalt.

7. Wat vind je het allerlekkerste snoep?

Ik lust geen snoep, nooit gelust. Maar ik kan wel genieten van Twix, Sneakers, M&M’s met nootjes, en zo’n dingen… Waarom is het nu net 4 uur?

8. Wat is je grootste miskoop ooit?

Ik kan op niets echt speciaals komen, maar denk toch aan Playstationspelletjes waar ik vroeger echt wel mijn geld in stak. Het heeft geen nut, geef me maar bloggen nu. En het is gratis!

9. Wat voor telefoon heb je?

Ik heb een HTC. Vroeger had ik Sony Ericson en vervolgens Sony. Die eerste een knalroze uitklapbare, waar ik supergek op was en de andere al met een touchscreen. Maar spijtig genoeg werd toen het wonder Wi-Fi genaamd uitgevonden, en heb ik de smartphone en HTC’er van mijn zus haar lief kunnen overnemen. Hij is superhandig, wel spijtig dat ik het geld niet heb voor een Apple’tje.

10. Wat is je grootste wens?

Hij komt toch niet uit,  zangeres worden. Ik was een kind, zong graag en had onrealistische dromen, wat ik nu inzie. Maar wie weet gebeurt er een mirakel dacht ik dan. Als ik er nu over nadenk, zou dat leven van mijn blog zijn. Er echt mijn beroep van maken. Het kan, maar dan moet je er echt goed in zijn. Ben ik dat? Twijfel alom, maar dromen mag.

11. Wat is de leukste reactie die je ooit hebt gekregen op je blog?

Dat ik steeds leukere artikels aan het schrijven was de laatste tijd. En dat is nog niet zo lang geleden. Zo een complimentjes zijn echt zalig, maar ik kan ook genieten van elke respons die ik op een post krijg. Echt elke!

Dan nu de 7 feitjes die ik eventjes snel bedenk:

1) Mijn lievelingsvak is Engels. Zelfs vroeger, en nu houd ik ervan op school!

2) Ik ga enkel in bad als ik ziek ben, en telkens heb ik er spijt van , want als ik eruit kom heb ik het berekoud.

3) Mijn eerste samenwerking was voor Stylight en de Fascinating4Free artikeltjes mag ik natuurlijk niet vergeten!

4) Om mijn foto’s te bewerken gebruik ik Pic Monkey. Het is simpel, moet je niet downloaden=geen virussen! Plus: het is echt makkelijk te hanteren, Photoshop of Paint ofzo lijkt me veel te gesofisticeerd.

5) Ik heb een oudere zus van 26.

6) Net als mijn zus heb ik voor het moment zin om als beroep later apotheker te worden. Het is een combinatie van wetenschappen, in een winkel staan en mensen helpen. En je kan ook nog kiezen voor andere doorstroommogelijkheden. Ik weet van mezelf dat ik vaak switch van gedachten, maar dit is een blijvertje. Ouder is wel degelijk wijzer.

7) Een tweede optie is journalistiek of minstens iets met schrijven. Mijn schrijfstijl is drastisch verandert en hopelijk verbeterd na het beginnen van Birds4free. Het lijkt me het leukste wat ik zou kunnen doen, maar daar is die tweestrijd. Apotheker is ook tof én je moet echt al goed kunnen schrijven om bij een degelijke krant of tijdschrift te worden aangenomen. Tja, tijd zal het uitwijzen.

Dank & Nonchalant Zijn

Ik ga eens wat anders zijn en deze awards niet aan 10 mede-bloggers ook nog eens bij-uitreiken. Begrijp het niet verkeerd, alle blogs die ik lees en/of beantwoord vind ik de moeite waard, anders zou ik ze niet volgen. Maar een feit is dat ze allemaal de award(s) al hebben gekregen en ik echt geen andere nominatie-blogs kan bedenken. Je kan dit ondankbaar of nonchalant noemen, maar het is nu eenmaal zo. En stiekem ben ik ook wel een klein beetje lui.

Wel zou ik niet kunnen zonder deze twee blogs te bedanken die me de award hebben gegeven: Rani van Fascinatingnails en Janine van Sweetdreams. Met Rani bedacht ik onze Fascinating4free projectjes, en ik hou van de leuke reactie’s die ze vaak geeft. ( Zoals die ene waarbij ik vooruitgang boek! ) Janine’s blog heb ik pas een paar weken leren kennen, maar ik houd nu al van haar filosofisch denken. Jullie zijn beiden bedankt om mij een dergelijk artikel te bezorgen én voor de eer natuurlijk! In de tussentijd blijf ik jullie blogs vrolijk doorlezen.

5 gedachten over “Versatille & Liebster, Katsjing!

  1. Oeh, dank je voor het compliment :). Ik vind jouw blog ook geweldig dus vandaar de nominatie, heel leuk trouwens om je antwoorden op de vragen te lezen!

Reageer met liefde.

