Diary Monday #3 Over koetjes en kalfjes én belangrijk voor jou

Vorige week ging van topperdetop naar een totale flop. Ik schrijf het trouwens ook eens op een andere manier op, zoals je zal zien. Niet meer zo chronologisch, maar random onder top, flop of iets extra. Enjoy.

Top

Laat ik eerst eens wat zeggen over vriendinnen die ik toen terug heb gezien of mee heb afgesproken. Met de 3 musketiers is het altijd dolle pret, maandag kwamen ze beiden eens bij mij en hielden we een soort van beauty-dag. Soort van. Eentje waarbij je met angst achtervolgd wordt door twee loslopende honden in je wijk. Zo zie je maar; zonder voordeel geen nadeel.

Op woensdag sprak ik met iemand anders af die ik al een hele vakantie niet meer had gezien, maar nu gingen we eens shoppen. Bus op en naar het centrum. Ik heb hier nog een kleine shoplog van die ik graag deze week nog aan jullie zal tonen. Het was een leuke dag, want tussen het shoppen door was er tijd om te praten en roddelen over school. En veel.

De derde keer is meestal de beste, niet? Iemand die vroeger op onze middelbare school zat, nodigde ons ’s avonds uit bij hem thuis. We praatten op en rond de trampoline, spelend met een schattig broertje of -ach, waarom niet- gewoon aan tafel. We deden niets speciaals, behalve pizza bakken dan, maar ik vond het leuk om iedereen nog eens terug te zien voor la rentrée – de officiële- .

Om in de shoppingsfeer te blijven van woensdag, trokken we zaterdag naar Moernaut, waar ik hier al over schreef. De immense schoenenwinkel was voor mij de ideale gelegenheid om wat schoentjes te fotograferen… en natuurlijk met een resultaat voor de blog ( Komt binnen een weekje 😉 )!

Ik ging ook eens langs op mijn grote zus haar vrije dag. We kuisten samen haar kleerkast uit en pasten wat nog kon. Of wat dacht je van een kleine zus ter beschikking (moi!) om de nog goede kleren te droppen. Zonder vuilbak. Reality check: ik kreeg een stapel mee naar huis die ik weer maar eens wel een keertje zal delen met jullie.

Flop

Genoeg gekletst, ik had ook nog wat vrije dagen vorige week die ik moest invullen. Behalve lezen, bloggen en mij bezighouden met de hond, deed ik ook wat serieus. Het was namelijk nodig.

Ik kaftte al de schoolhandboeken en maakte de mappen klaar. Mijn late zomer schoonmaak was niet compleet na het uitkuisen en grondig opruimen van bureauschuiven en een nachtkastje. Resultaat: alles overzichtelijk, netjes, klaargezet en in orde voor school. Nu alleen nog wachten hoe lang dat nog kan blijven duren.

Als je mij nog niet volgt op Twitter, moet je dat nodig doen (Lyana Van Mingeroet, @Birds4free, of kijk naar de zijbalk op de homepage van deze blog). Ik gooi er kleine, nutteloze dingen op of ook wel wat tips i.v.m. tv, eten en blablaba. Zo liet ik jou al weten dat ik mij zondag een oud bommaatje voelde. Echt letterlijk. Ik stond na wat bloggen op de pc recht en meteen kreeg ik pijn in mijn onderrug. Gelukkig is dat vandaag, maandag, al bijna weg. Ik moest er niet aan denken dit nog tijdens school te hebben en frustreerde mezelf met platliggen, een geweldige combinatie met fietsen. Echt niet leuk om zo je grote vakantie af te sluiten. Maar, I killed it.

Belangrijke verandering bij Birds4free

Met pijn in mijn hart kijk ik nu terug naar de vakantie. Maar het was een leuke. Ik verklap er nog niet te veel van, anders weet je gewoon al mijn volgende Diary. Dat is dus niet de bedoeling.

De komende maanden heb ik redelijk vast geblogd, om de twee dagen of zelfs elke dag. Tenzij ik écht geen tijd had. Maar dit zal veranderen, want dat besef ik nu de eerste dag school erop zit. Ik ga zeker niet meer vast kunnen bloggen, laat staan elke dag, maar ik probeer me nu aan volgende schema te houden. Misschien niet zo belangrijk voor jou, maar wel voor mij. Anders ben ik bang dat heel dit blogavontuur niet meer kan lukken. Maar ik geloof erin, nu ZAL het lukken.

Ik maak een blogje op maandag ( bijna altijd een Diary Monday), woensdag, vrijdag, en zaterdag OF zondag. Dus vier keer per week. Ik doe mijn best, maar als ik het héél druk heb of echt totaal geen inspiratie krijg, kan er eens een dagje wegvallen. Ik hoop dat dit niet vaak zal gebeuren, maar niets is onvermijdbaar.

Wel hoop ik dat je nog altijd zal genieten om mijn artikels te lezen!

4 gedachten over “Diary Monday #3 Over koetjes en kalfjes én belangrijk voor jou

  1. Leuk om te lezen! Tof dat je hebt geshopt! Wat is shoppen heerlijk he! 🙂 Ik begrijp het helemaal dat je niet meer vast kunt bloggen! Dat probleem heb ik zelf ook! Je moet er in blijven geloven inderdaad! Plaats gewoon artikelen wanneer het kan en jij het wil!

  2. Succes met het nieuwe schooljaar! Volkomen logisch dat je nu niet meer fulltime kan bloggen. 😉 Ik kan het ook niet hoor! Bij mij komen er ook maar 3 á 4 artikelen per week online. x

Reageer met liefde.

