Personal | Diary Monday #2

Wat triest kijk ik terug op deze week. Het was me der eentje, en ik weet dat de week die NU komt veel saaier zal zijn. Mijn allerlaatste week vakantie gaat trouwens ook nu in, en zoals elk jaar is er dat één met gemengde gevoelens. Tja, alle leuke weken zijn toch ook voorbijgevlogen.

De week startte fantastisch op maandag. Een vriendinnen reünie met schoolvriendinnen die ik al de hele vakantie niet meer heb gezien, was af. Ik nodigde ze alle drie uit bij me thuis om naar de plaatselijke jaarmarkt te gaan, wat na 2 jaar wel een soort van traditie is. Spijtig dat je daar helemaal geen grote kermis hebt, maar we hebben ons toch nog geamuseerd. Tijdens lekkere frietjes, mijn zelfgemaakte koekjes, heel wat aflachen en een toffe film (ja, dit is een aankondiging van een nieuwe Home Cinema! 😉 ) vliegt de tijd voorbij. Afsluiten doe je met nog wat geroddel.

Om dan dinsdag erin te vliegen en naar Dendermonde te trekken. Hup, de hond op de schoot en alles bij, weg met de auto, op naar een daguitstapje. Op de gezellige markt wat gegeten, een meubelwinkel bezocht, hondje Flor blij gemaakt door flink te wandelen en tot slot nog een jacuzziwinkel bezocht. Zo’n winkel doet je echt dromen van een jacuzzi, waarbij je zelfs in de krakende winter nog de mogelijkheid zou hebben om in een heet dampend bad bubbels te kruipen. Don’t worry, ik maak je er nu nog niet jaloers mee, we laten het nog een paar jaartjes wachten. Laten we hopen dat slechts enkele dromen bedrog zijn.

Woensdag was zo’n dag dat je leuk vind om het moment zelf, maar van de achterliggende betekenis walg je in feite. Schoolinkopen doen in Dreamland met een lijstje en alles in de kar leggen is eigenlijk wel leuk, zeker als je leuke spulletjes vind. Maar dan nog strakke, witte turnpantoffels kopen voor zo’n wekelijkse les L.O. op school, nee dankje. Ik heb best wel zin in school, maar als ik denk aan de sportlessen, sportdagen, stresserend huiswerk en alles daarbij is de zomervakantie precies nog maar net van start gegaan. Dat is een jaarlijks gevoel, maar elk jaar haat ik het zo.

I loved Thursday (donderdag)! Afspreken als De Drie Musketiers, ons oud groepje van drie en zwemmen in het buitenzwembad kan zo zalig zijn. Zeker met zelfuitgevonden zwemspelletjes! Doe er dan nog een portie Wii bij, de slappe lach, en vooral bij elkaar zijn, dan heb je een dag die niet meer stuk kan!

Ook zo’n geweldige dag, zeker voor een blogger, was vrijdag. Shoppen met grote zus en moeder in dé beste shopstad van België: Antwerpen! Een tip als je houdt van alternatieve winkeltjes zijn de zijstraten van de beruchte Meir. Je vindt er niet alleen alle mogelijke bestaande winkel, maar ook natuurlijk de chique merken én superschattige winkeltjes die je nergens anders spot. Zo moest en zou ik M.A.C. bezoeken, maar bleek het te duur voor mijn budget. Toch heb ik nog wat hele leuke dingen gekocht, maar vooral interessante winkels ontdekt!

Op zaterdag heb ik niets speciaals gedaan, gewoon thuisblijven, bloggen en dat soort dingen. De week werd afgesloten met op zondag wéér (Jup, niet mijn idee!) naar Dendermonde te gaan en naar het goeie restaurantje terug te gaan van dinsdag. Deze keer was het voor mijn papa zijn verjaardag, dat je van vorige week al wist, en gingen de zus, oma, hond & Co mee. Na deze dag stond ik voor de weegschaal en irriteerde me de hele avond. Echt, deze vakantie doet me geen goed.

Laat ik nog met iets positiefs afsluiten: het bracht me op nieuwe blog ideeën!

4 gedachten over “Personal | Diary Monday #2

  1. Wat een toffe week heb je gehad, heerlijk is dat. En tsja, als het dan eindigt is het dan altijd een beetje gemengd, positief omdat je het leuk hebt gehad maar vaak ook met een tikkeltje heimwee omdat je niet weet wat een nieuwe week brengt (of dat je het wel weet maar dat je er gewoon geen zin in hebt 😉 )

Reageer met liefde.

