De Essence VS | Superfine eyeliner pen VS Longlasting eye pencil

Ik toonde je deze twee mindblowers gisteren in mijn shoplog, maar ik heb ze al een weekje ongeveer kunnen uitproberen

en nu heb ik mijn oordeel klaar! Waarom niet twee reviews in één, om duidelijk het verschil én een winnaar te ontdekken? Essence Superfine Eyeliner pen (€1,99) bestaat slechts in deze ene kleur: zwart. Je hebt nog andere eyeliner pens, maar deze zijn dikker. Een dunnere leek me beter. Essence longlasting eye pencil (€1,69) kocht ik om het verschil tussen de twee uit te zoeken, en ik wou een fris blauw kleurtje, namelijk 09: Cool Down.

Essence Superfine Eyeliner Pen

DSC04049

DSC04050

DSC04051

Eyeliner pen voor een precieze en ultra fijn lijntje. Vlekkenbestand. Extra lang houdend.

Voordelen

– De eyeliner pen is extra lang en is daardoor makkelijker dan wanneer het superkort zou zijn.

– De applicator is niet heel stug, en buigt handig mee.

– Op het dopje staat een ‘E’ van Essence, en op de andere eyeliner niet. Als je het mij vraagt, is dat een kleine meerwaarde

– Je kan er een fijner lijntje mee maken dan de eyeliner pencil.

DSC04053

Nadelen

– Het heeft soms een blauwe schijn, en is dus niet ultra-zwart.

– Het is redelijk irritant dat soms als je een lijntje wil trekken, de kleur wegvalt en je zo meerdere keren moet proberen.

– Door het vorige nadeel moet je soms de kleur opbouwen.

– In tegenstelling tot het eye pencil hieronder, kan je er niet aan draaien. Daardoor denk ik dat het niet lang optimaal zal kunnen werken.

– Het einde van het punt is niet superscherp.

Essence Longlasting eye pencil

DSC04046

DSC04048

DSC04047

Superzacht eyeliner penseel voor een precieze applicatie. Lang houdend.

Voordelen

– Er zitten lichte shimmers in het blauw.

– Je kan aan je eyeliner draaien, waardoor het niet makkelijk opraakt.

–  Je moet de kleur niet opbouwen.

– Het product gaat er makkelijk in één beweging af.

– Het is makkelijker om mee te werken dan de eyeliner pen. Vooral voor dummies.

– Het is een leuke kleur blauw.

Nadelen

– Het puntje blijft niet scherp na gebruik, het wordt stomper dan wanneer je het net kocht.

Wat hebben ze gemeenschappelijk?

Essence Vs eyliner pen(cil)

Gemeenschappelijke voordelen

– Het is van een budgetmerk Essence.

– Het zijn allebei producten van een goede kwaliteit.

– Je betaalt er niet veel voor.

– Het design en het ontwerp zijn beiden simpel, maar mooi en de zilverkleurige letters maken het plaatje af.

– Ze houden een hele dag lang zonder vegen of kleurverlies.

– Je kan het merk Essence makkelijk in een winkel vinden (Bijvoorbeeld Kruidvat).

Ik kan geen gemeenschappelijke nadelen vinden! 😀 Wel is het nu duidelijk dat de Longlasting Eye pencil de winnaar is van deze VS- Challenge, en dat die voor zijn prijs echt van supergoede kwaliteit is en lang meegaat. Je vindt er trouwens verschillende kleurtjes van in de winkel, dus ik zou zeker eens een kijkje nemen!

 

4 gedachten over “De Essence VS | Superfine eyeliner pen VS Longlasting eye pencil

  1. Ik heb een super fijne (maar wel dure) eyeliner gevonden waar zelfs ik mee kan werken. Ik ben heel slecht in eyeliner opbrengen omdat ik 1. het nooit doe en 2. ik blind ben aan een oog, het ene oog lukt dus nog wel maar bij het andere oog is het wat lastiger kijken :P. Daarom kan ik met een potlood totaal niet werken, ik heb nu een van Inglot maar vind het wel jammer dat die pen van essence niet super werkt, was budget technisch iets handiger geweest.

Reageer met liefde.

