Home Cinema #1 | Van the 80’ies tot shopaholics

Een eerste Home Cinema waarbij ik jullie telkens 5 films zal laten tonen die ik recent heb gezien. Een korte samenvatting, beoordeling en that’s it.

1. Beauty and the Briefcase

met Hilary Duff!

Eindelijk heb ik nog eens een film gezien met Hilary Duff! Romantische komedies kunnen vaak saai zijn, maar in dit modewereldje waar Hilary Duff op zoek is naar de ware liefde niet. Ze wordt aangenomen in het grootste modemagazine Cosmo en krijgt de kans een coverreportage te maken over de ware liefde vinden in de zakenwereld. Lukt het haar om undercover te blijven en de prins op het witte paard te vinden? Ik vond het einde alvast fantastisch leuk en niet cliché.

8/10

2. An Officer and a Gentleman

met Richard Gere!

Een drama uit 1982 dat alom bekend is als een klassieker. Ik heb het niet zo voor 80’ies films, maar deze heb ik wel gekeken. Het gaat over Sack, gespeeld door de bekende acteur Richard Gere die zijn intrede doet in een zware opleiding om bij het leger te gaan vliegen en een officier te worden. Hij had een moeilijke jeugd, maar hij wordt ook verliefd op een local girl. Zal hij slagen en zichzelf toelaten verliefd te worden? Dat is wat je je de hele film afvraagt. Een drama is niet voor niets een drama, dus het heeft niet helemaal een happy end.

7,5/10

3. Warm Bodies

met Nicholas Hoult!

Een recente film uit de tv-theek met romantiek en een tikje science-fiction. De wereld wordt langzaamaan verwoest door lijken die terug tot leven komen en zich voeden met mensen. Maar als R., ook zo’n zombie, menselijke gevoelens krijgt voor Julie, vervliegen clichés. Kijk de trailer en je begrijpt het meteen! 🙂 Ik dacht dat de film slechter ging zijn, omdat ik vooraf geen trailer had gezien, maar ik heb er echt van genoten!

8/10

4. Flashdance

met Jennifer Beals!

Ook een dansklassieker uit 1983. Het verhaal van een doodgewoon meisje dat een droom heeft om te dansen, maar geen opleiding. Deze film heeft me een beetje teleurgesteld…

6/10

5. Morning Glory

met Rachel Mc Adams en Harrison Ford!

Dit vond ik nu eens een grappige komedie met een goed verhaal! Het gaat over iemand die een nieuwe job krijgt in de filmwereld en een geflopte tv-show uit het slijk probeert te halen. Ze is een echte workaholic en wil absoluut niet falen. Maar ze wordt belet door irritante presentators en uitgesproken meningen… Ik hield van het wereldje in het verhaal, de grappige noten en de boodschap: Nooit opgeven! Dit is mijn stijl van films helemaal!

8,5/10

Welke films heb jij hiervan al gezien, vond je ze evengoed of -slecht?

6 gedachten over “Home Cinema #1 | Van the 80’ies tot shopaholics

Reageer met liefde.

