Beauty | Pedicure kan je leren

Het is stralend weer, maar dan té warm. Ik maakte van dit weer gebruik om mijn jaarlijks voetenritueeltje te doen bij mijn mama/zus/mezelf. Een makkelijke pedicure, als je behalve deze producten ook nog een verfrissende emmer koud water met bijbehorend washandje buiten kan plaatsen bij de bank:

pedicure kan je leren

Bij de uitleg schrijf ik er de producten van 1 tot 10 tussen haakjes bij.

1) Ik begin altijd met de laatste restjes nagellak te verwijderen.

– (7) Watjes –  Kruidvat

– (8) Nagellakremover – wit merk – Colruyt

2) Daarna was je best je voeten eens goed.

– (1) Douchegel – Avène – Apotheek

3) Scrub je voeten van teen tot hiel.

– (5) Polishing foot scrub – Yves Rocher

4) Eelt verwijderen is écht nodig! Begin eerst met de echte “rasp” en ga dan over naar de zachtere materialen als bijna alle eelt al verwijdert is. * Sorry voor de slechte taal, maar ik ken écht de juiste naam niet!

– (9) “Eeltrasp”*

– (10) “Eeltverwijderaar”* – Wartner – Apotheek

– (6) Puimsteen

5) Nu je voetje goed verzorgd is kan je hem eens extra verzorgen en verfrissen met een anti-vermoeiheidsgel. Na bijvoorbeeld een dagje winkelen verricht dit écht wonderen!

– (4) Anti-fatigue iced gel – Yves Rocher

6) Bij een pedicure hoort tot slot nog verzorgde teennagels. Lak met broodnodige basecoat inclusief.

– (2) Basecoat – Vitry – Apotheek

– (3) Nagellak – Bourjois

– (5) Nagelriemenverwijderaar – gratis gekregen

7) Omdat mijn voeten de laatste tijd erg droog zijn en vervellen, deed ik voor het slapengaan een verzorgende crème op mijn voeten, en dat helpt echt. Hiervoor bestaan speciale producten, maar met body lotion lukt het ook! 🙂

Hou jij geregeld een pedicure en heb je aan deze tips wat gehad?

Zou je trouwens van een beautyproduct graag een reviewtje zien, vraag dan maar!

Een gedachte over “Beauty | Pedicure kan je leren

Reageer met liefde.

