Review | BB-crème | Nivea

Als je de moeite zou doen om als blogger alle nieuwigheden uit te testen zou je veel geld en tijd nodig hebben. Gelukkig neem ik af en toe eens de moeite om een beautyproduct te reviewen. Het zit nog in een beginnende fase, dus don’t mind als er weinig Engelse vaktaal mee gemoeid is.

DSC03792

Vandaag testte ik de BB-crème uit van Nivea. k ontving het als staaltje bij een boekske, dus veel moeite heb ik er niet voor gedaan.

Verwachtingen

Als je de verpakking bekijkt, zie je dat er een paar (véél) doeleinden opstaan (BRON):

bbcream nivea foto light

1. Hydrateert de huid intensief en trekt snel in
2. Egaliseert de huid en verfijnt de poriën
3. Bedekt oneffenheden zoals pigmentvlekjes, tekenen van vermoeidheid, roodheid en fijne lijntjes
4. Laat uw huid stralen en combineert met de natuurlijke teint van uw huid
5. Zorgt voor een zacht aanvoelende huid
6. Helpt de huid te beschermen tegen invloeden van buitenaf en vroegtijdige huidveroudering dankzij SPF 10

Uit de omgeving heb ik gehoord dat BB-crèmes over het algemeen niet echt goed zijn. Wat is het nu eigenlijk? Ziehier mijn definitie ( Wow, school gerelateerd! 😀 ):

BB-crème is de afkorting van Blemish Balm. In gewone woorden wil het zeggen dat het je dagcrème én foundation in één product bevat. Je gebruikt het product dus enkel ’s ochtends.

Realiteit

Ik begon met goede moed, maar het werd al snel duidelijk dat zoiets niet aan mij besteed is. Er zijn heel wat voor- en nadelen:

Voordelen:

– BB is innovatief en nieuw. Mensen raken door deze factoren snel beïnvloedbaar.

– Je moet slechts één product in de plaats van twee kopen. Dit is bijgevolg goedkoper.

– ’s Ochtends bespaart het je tijd omdat je maar één product moet smeren.

Nadelen:

– De crème smeert slecht uit.

– Het bevat een plakkerige structuur.

DSC03794

– Het is een slechte kleur. Ook al is mijn huid redelijk middelmatig en is het de tint light, de kleur is nog altijd véél te donker.

DSC03804

Een swatch waarbij je een roze ondertoon ziet. Als je het uitsmeert op je gezicht, wordt het bruiner.

– Het hydrateert en verzorgt mijn huid niet, ik voel het toch niet zo aan.

– Alles doet me denken aan de textuur van found de teint, ik zou dit product dan ook niet als een verzorging gebruiken, maar dus eerder als een betere foundation.

– Droge plekjes op mijn gezicht verdwijnen niet en worden naar mijn gevoel een klein beetje droger.

– Als ik mijn huid helemaal insmeer, verschijnen er lijnen omdat je het niet goed kan uitsmeren. Dan denk je: ha, ik gebruik wat meer, maar dan lijk je nog meer dicht geplamuurd.

– Je gezicht lijkt dicht geplamuurd met een oranje ondertoon, net als bij een slechte foundation.

DSC03801

Het is echt niet duidelijk, maar links is de BB cream en rechts niet. Ik lijk oranje.

Ik raad dit product echt niet aan. Is dit nu met alle BB creams of niet? Dat zal de tijd uitwijzen. Ik heb mijn overschot van het staaltje weggegooid en mijn gezicht van voren af aan gesmeerd. Zo zie je maar dat niet elk verhaaltje een happy end heeft.

no_happy_ending_letter

Wat zijn jouw ervaringen met BB cream/ crème?

3 gedachten over “Review | BB-crème | Nivea

  1. BB cremes zijn inderdaad een hype die wel snel zal overwaaien… Hij doet eigenlijk alles en niets. Een goede creme aangepast aan jouw huidtype is nog altijd het beste!

Reageer met liefde.

