Tag | It’s all about holidays

holiday tag front pic

Deze tag was een oorspronkelijk ideetje van “fascinating4free”, een projectje met de blog “fascinatingnails” waarbij we één post hebben gemaakt. Spijtig genoeg is de blog gestopt en doe ik de tag toch maar zelf. De tag gaat over vakanties en het zalige zomerse gevoel.

1)Wat is je droomvakantie en waarom?

Ik zou het geweldig vinden om naar de V.S. te gaan bij de rich and famous! Ook heel zonnige vakantiebestemmingen met overgoten zon lijken mij zalig.

2)Verste land waar je ooit naar toe bent geweest?

Ik geef het toe, ik heb echt niet veel ervaring op vlak van reizen. We zijn vroeger enkel maar naar de buurlanden Duitsland en Frankrijk geweest. En natuurlijk ook onze Belgische kust 🙂 .

3)Strandvakantie, skivakantie of toeristische vakantie en waarom?

Ik kies absoluut voor een strandvakantie. Ik vind dat je je niet beter kan ontspannen dan door zon zee en strand. Ook haaaat ik echt sneeuw en skiën. Ik zou nog kunnen twijfelen tussen een toeristische vakantie, want ik vind sightseeing ook echt leuk.

4)Minst leuke wat je ooit voor hebt gehad op vakantie?

Dat moet dan maar het eten zijn, ook al is dat niet speciaal. In Frankrijk is het heel duur en het meeste lokale eten spreekt mij niet echt aan. Tenminste toch geen rare dingen.

5)Langste tijd dat je weg was van huis & wanneer?

Als wij op vakantie gaan, is dat nooit echt lang. Maximum 5 dagen, een schoolweek dus 🙂 . De laatste keer dat ik op reis ging was 2 jaar geleden naar de kust in Normandië (Frankrijk). Het weer viel niet mee (was zelfs slechter dan in eigen land), het eten was niet zo lekker en de plaatselijke musea irriteerden mij echt. Alles stond in het teken van D-Day, een belangrijke gebeurtenis uit WO2.

6)Lekkerste eten op vakantie?

Ik denk dat ik zowat overal wel al iets lekkers gegeten heb. Over het algemeen is het in Duitsland wel een beetje beter 🙂 .

7)Al op vakantie gegaan met een vliegtuig? Ja, hoeveel keer dan (ongeveer) ?

Spijtig genoeg heb ik nog nooit een vliegtuig genomen. Later wil ik het zeker doen, want anders ben je juist géén ervaring rijker!

8)Waar verblijf je het liefst? :Hotel, bungalow, tent, boot, …?

Mijn ervaringen in tenten zijn echt vreselijk: slechts een paar uur slapen per dag. Ik zal dan ook niet snel kamperen (behalve onder dwang?). Op een boot heb ik nog niet geslapen, en een cruise is nu wel meer iets voor ouderen. Geef mij maar de luxe van hotels, want op vakantie gaat het er toch om dat je je goed kan uitrusten en ontspannen?

9)Je allereerste vakantie die je je nog kan herinneren?

Dat was aan onze kust. Vroeger gingen we altijd naar hetzelfde hotel in De Haan. We vonden echt alles leuk, en ik als klein kindje natuurlijk nog het meest de zee en zeelucht.

10) Hoe vaak ga je op vakantie en wat vind je er zo leuk aan?

Het leukste is het relaxen, je moet je van niets aantrekken, gewoon plannen en genieten. Ik ga helemaal niet vaak op vakantie, maar dat komt nu door onze hond Flor. Als we op vakantie zouden willen gaan, kunnen we dus bijna niet meer op hotel. Héél erg is dat nu ook weer niet, want binnen een paar jaar kan ik al met vriendinnen op reis 😉 .

 

Deze zomervakantie gaat ik helaas niet op reis. Om diezelfde reden: mijn snoezige Flor. Wel ben ik blij jullie te zeggen dat er nog een tag komt over hem! 🙂

 

Ik hoop dat je de tag leuk vond!

Als je deze tag wil overnemen laat dan een reactie achter. Voordeel: een extra bezoekje voor je blog!

3 gedachten over “Tag | It’s all about holidays

Reageer met liefde.

