Review | Monster High

scale monster high1

Ik weet al wat je denkt: MONSTER HIGH ?! Is dat niet die kindertekenfilm van Nickelodeon? En ja, dat is het ook. Maar wat je natuurlijk nog niet wist was dat er ook boeken van zijn. En ik – zonder verwachtingen – had het eerste boek al eens gekocht om te lezen. En jep, daar gaat het vandaag dus over.

Mijn samenvatting

Melody en Frankie Stein verschillen heel wat van elkaar. Melody verhuist van Beverly Hills naar Salem en wil er een nieuw leven beginnen. Haar vader is een plastisch chirurg en veranderde haar drastisch. Daarna besloten haar ouders om een nieuw leven te beginnen en een heel andere wereld waar niet alles draait om rijkdom. Of Melody zich daarbij goed voelt, valt nog af te wachten, want ze voelt zich niet goed bij haar “nieuwe uiterlijk”. Frankie Stein is – raar maar waar- ook in Salem. Haar ouders knutselden haar in elkaar, en met als titel “de kleindochter van Franken Stein” wordt ze aanschouwd als een monster. Althans, dat is wat haar ouders beweren. Eén ding hebben Melody en Frankie gemeen: ze willen beiden hun uiterste best doen om zich goed te voelen in hun nieuwe school: Munster High.

Monstalicious

Dit is fictie met een vleugje non-fictie. Waarom? Wel ondanks de “monsters” gedragen de personages zich als gewone tieners, wat heel makkelijk las. Ook de korte hoofdstukken en gedetailleerde gesprekken waren leuk om te lezen. Het is niet zo’n boek waarin alle fictieve dingen worden ontrafeld met details hier en daar, maar dus echt de gewone wereld met wat buitenstaanders. Het  boek is ook niet kinderachtig met zoals je zou verwachten, de monsters of “SEV’s” zijn geen halloweenstereotypetjes, maar gewone mensen of tieners die zich proberen te gedragen als normos (gewone mensen). Daarom wil ik het vervolg nu ook wel weten, want het is een open einde 😦 . Dit is langs de ene kant wel leuk, omdat je verder kan lezen. Wel spijtig dat ik Monster High 2 niet kon vinden vandaag… Ik ben wel vastbesloten om dat ook te kopen! Waarom? Wel, het is gewoon een leuk boek zonder al te veel diepzinnigheid.

DSC03791

3.5 op 5