Review | Dagboek van een klotejaar 2017

Na deze post was ik vastbesloten om meer te weten te komen over de eigenwijze stijl van het boek en natuurlijk zijn opvolger! Was die ook zo boeiend? Of course!

cms_visual_77941_jpg_1318388542000_375x600

Samenvatting

Londen is niet meer wat het geweest is: de stad kreunt onder de strenge energierantsoeneringen is het toneel van een gewelddadige strijd tussen extreemlinkse- en rechtse groeperingen. Laura wordt uit haar studentenhuis gezet en belandt dik tegen haar zin in een kraakpand vol chili sin carne- verslaafde anarchoveganisten. Ze probeert het hoofd koel te houden, terwijl haar vriend Adi in de ban raakt van een revolutionaire actiegroep, “de 2”. Laura ziet een uitweg wanneer ze met haar band, de Dirty Angels, door Europa kan gaan toeren. Maar ook daar stuit ze op allerlei problemen: er worden oorlogen gevochten om water, vluchtelingen uit Afrika proberen de grenzen over te steken, de politie regeert met ijzeren hand. Wat een droomreis beloofde te worden, verandert al gauw in een nachtmerrie.

Ik zou de samenvatting zelf niet beter kunnen formuleren dan het zo staat vermeld in het boek.

Waardige opvolger

Het boek heb ik net als de vorige groots ervaren. De dagboekstijl heeft mij nog meer kunnen bekoren als voordien. Ook staan er soms kleine prentjes, illustraties, sms’jes, krantenartikelen… in. Die zijn echt verhelderend en geven een klare kijk op de situatie waarin het hoofdpersonage verkeert. Dit boek is een goede opvolger. Het einde is wel een beetje teleurstellend volgens mij. Ik heb liever een duidelijk einde dan een half open einde. Hoe dan ook, ik vind dat je deze boekenreeks moet lezen als je eens wat anders wilt. Het is actueel en doet je nadenken over je eigen situatie in verband met het milieu en de wereld. Brein brekend.

P.S.: In een vermelding van het boek staat dat er een verfilming komt! Ik hou je zeker op de hoogte 😉 .