Gezonde lunch in 1,2,3! | Recept

Een gezonde lunch die (redelijk) snel klaar is, wie wilt dat nu niet?

Benodigdheden:

– ongepelde grijze garnalen

– halve tomaat

– slamix

– boterhammen

En zoals beloofd in 3 stappen!

1) Garnaalsalade maken.

Ik koos ervoor om mijn garnalen zelf te pellen, wat me ongeveer 20 minuten kostte. Oefening baart kunst! En na ongeveer de derde keer vond ik het zelfs nog leuk…

Tip: Probeer ook eens salades met andere ingrediënten zelf te maken!

DSC03772

DSC03774

Je voegt bij de garnalen ( liefst zelfgemaakte ) mayonnaise toe. Daarna kruid je enkel met peper, want garnalen hebben al een sterke smaak. Goed mengen, niet vergeten!

DSC03776DSC03779

2) De tomaat bereiden. Dit wil zeggen: snijden in dunne schijfjes. Kruiden doe je met peper en zout. Ook Provençaalse kruiden en verse basilicum vind ik lekker om erbij te doen!

DSC03780

3) Gooi alles vervolgens op de boterham. Slim is om te beginnen met het garnaalslaatje.

DSC03782DSC03781

En dan echt wel opeten die handel!

 

Reageer met liefde.

