Review | Boek | Fallen in love | Sequel Fallenreeks

Als je deze review van de Fallenreeks hebt gelezen, kijk je natuurlijk uit naar de review van het allerlaatste boek: deze sequel. Ik wou jullie niet al te lang laten wachten en daarom post ik deze keer meteen mijn beoordeling!

DSC03769

Dit boek is geen gewoon vervolg op de reeks, maar bevat vier korte verhalen. Daarom schrijf ik deze keer mijn beoordeling bij een korte samenvatting. De verhaaltjes spelen zich allemaal af in Middeleeuws Engeland en zijn allemaal heel mooi, in elk kortverhaal zit een boodschap over de liefde.

“Soms komt liefde onverwacht.
Soms blijft liefde onverantwoord.
Soms is liefde verboden.
Soms is liefde voor eeuwig.”
– achterflap

144 pagina’ s leesplezier in het kort

“Hoe het allemaal begon…”

Het boek zoemt in op verschillende hoofdpersonages:

De Valentijnsdag van Shelby en Miles: liefde waar je die het minst verwacht. Dit speelt zich af tijdens hun tocht naar het vinden van Luce. Ze houden een korte rustpauze en komen Ronald tegen.

Rolands Valentijn: liefdeslessen. Je volgt het Middeleeuws leven van diezelfde Ronald verder. Hij moet een moeilijke beslissing maken, maar kan hij dit wel als hij er zelf geen voordeel uithaalt?

Arrianes Valentijn: brandende liefde. Deze boodschap heeft mij het meest aangegrepen, want het gaat niet om de alledaagse liefde volgens een boekje. Tegengestelden die elkaar aantrekken, soms in hun voordeel, soms eindigen ze in onoverkomelijke vijanden.

De Valentijnsdag van Daniël en Lucinda: eindeloze liefde. En we eindigen met nog maar weer eens een sappig verhaal van de hoofd-der-hoofdpersonages. Dit is echt een mooie afsluiter van zo’n boekenreeks!

Bye bye, I’m Fallen…

Ik zei het al eerder, maar dit boek zijn meerdere betekenissen zullen bij mij niet vaak vergeten worden. Dat is het mooie eraan. Het is echt een aparte en opvallende sequel, nooit eerder gelezen. Spijtig van z’n korte 144 pagina’s, maar het was het echt waard! Ik raad je het boek aan NA de hele fallenreeks, en niet tussen Passie en Extase, waarvoor het eigenlijk bedoeld was. Je zal de achterliggende waarden zo veel beter snappen. Bye bye, Fallen. Nu is de reeks definitief beëindigd.

It’s just unfair!

Gelukkig zitten er verfilmingen aan te komen én kan ik afsluiten met het gedichtje dat vooraan in het boek staat:

“Het leven is zo kort, het duurt zo lang voordat je de kunst onder de kunst hebt, de poging is zo moeilijk, de verovering zo fel, de angstige vreugde ontglipt je altijd weer zo snel – met dit alles bedoel ik liefde, die mijn gevoel zo pijnlijk verbaast met zijn wonderbaarlijke werking dat ik, als ik erover nadenk, amper weet of ik slaap of dat ik wakker ben.”
–  “Verliefd”, Geoffrey Chaucer “Het parlement van vogels”

In actie geschoten om de Fallen reeks in huis te halen? 🙂

Reageer met liefde.

