Review | Boeken | De Fallenreeks

DSC03762

Ken jij Fallen niet? Dan nu zeker wel! Lees snel verder!
De Fallenreeks bestaat uit 4 boeken: Fallen, Kwelling, Passie en Extase, geschreven dor Lauren Kate. Er is ook een sequel: Fallen in Love, deze review ik later.

Zelfgemaakte samenvatting

DSC03765

Een eeuwige onmogelijke liefde

Fallen kan je vergelijken met “Twilight”, het is namelijk een schoolscenario. Luce gaat naar een nieuwe school, Zwaard & Kruis genaamd, maar dit is geen gewone school. In de grijze omgeving is bijna niets toegelaten en is alles triestig, zelfs de leerlingen. Maar voor Luce blijft dit niet zo, want ze merkt dat ze gevoelens krijgt voor een jongen, genaamd Daniël. In dit liefdesverhaal lijken ze zich wel aan te trekken en af te stoten als magneten, want de onzekerheid blijft…

DSC03766

Liefde is voor eeuwig.

Nu Luce en Daniël eindelijk hun liefde hebben toegelaten, treden er duistere krachten in het daglicht die Luce bedreigen. Tegen haar zin moet ze schuilen in een speciale school aan de kust, ver weg van Daniël. Wanneer ze alleen is ontdekt ze nieuwe dingen, maar wil ze die eigenlijk wel weten? Hoort Luce opgenomen te worden in deze wereld vol geheimen en mysteries?

DSC03768

Een eeuwige liefde gedoemd te mislukken.

Luce ontdekte meer dan ze voor mogelijk hield en is erachter gekomen dat Daniël en zij voor elkaar bestemd zijn. Hun eeuwenoude vicieuze cirkel van liefde gaat altijd voort en misschien is Luce nu eindelijk bereidt om deze te breken en voor altijd samen te blijven. Maar om te kunnen slagen moet ze door het verleden reizen. In deze gevaarlijke tocht probeert ze zo veel mogelijk te weten te komen over hun liefde die gedoemd is te mislukken. Kan deze doorbroken worden?

DSC03767

Een voorbestemde vergeten liefde.

Lucifer, de leider van de hel heeft in zijn duisterste gedachten besloten om het verleden uit te wissen. Hiermee belet hij iedereen van zijn geluk, zo ook de liefde van Daniël en Luce. Maar deze is sterker dan ooit nu Luce bijna alle geheimen uit haar verre verleden heeft ontrafeld. Ze moeten hun in allerlei bochten wringen om Lucifer tegen te houden en dit loopt niet van een leien dakje. Het lijkt wel of iedereen van de Hemel en de Hel zich ermee bemoeid.

Beoordeling

Het slot is daverend en je verwacht zoiets helemaal niet. De epiloog van het laatste boek Extase  is zo mooi dat je helemaal zwijmelt (als je tenminste een beetje op mij lijkt 🙂 ). Ik heb de samenvattingen bewust algemeen en zonder al te veel details geschreven, omdat ik vind dat je het boek zelf moet ontdekken. Deze reeks is echt een ultiem liefdesverhaal uit alle hoeken bekeken: romantiek, geschiedenis, avontuur, gevaar, het bovennatuurlijke, onverwachte wendingen, karaktervolle personages… Wat wil je nog meer? Dit schiet alle andere reeksen (Twilight, The Hunger Games zijn de bekendsten) te boven. Zo een vlotte, gedetailleerde schrijfstijl heb je nog nooit gelezen. De verkoopcijfers moeten serieus naar omhoog en een verfilming lijkt mij van-zelf-sprekend.

4_5_stars

Ik kijk uit naar het schrijven van de review van de epiloog ” Fallen in love “. Jij ook?

Een gedachte over “Review | Boeken | De Fallenreeks