Review// Film// Beautiful Creatures

beautiful-creatures-movie-poster

Mijn eerste filmrecensie, so happy! Ik ga wel eens graag naar de cinema, maar dan enkel voor films die me echt boeien; Beautiful Creatures was echt de moeite waard!

Zelfgemaakte samenvatting

In een klein, bescheiden dorpje in Amerika leeft Ethan al zijn hele leven lang. Een hele tijd droomt hij al over een meisje met lang zwart haar dat haar hoofd bedekt, terwijl er bliksemschichten ontstaan in de lucht. Als een nieuw meisje, Lena Duchannes,  in de klas wordt voorgesteld, blijkt dat ze logeert bij haar oom Macon Ravenwood. Deze heeft zich in de loop der jaren niet echt een goede reputatie aangemeten door zich af te zonderen in een luguber huis, want de hele stad vindt hem een mysterieuze verschijning. Toen Ethan Lena leert kennen, kwam hij erachter dat niets is wat het lijkt. Maar misschien is er wel iets waar van de geruchten? Want ookal groeit de chemie iedere dag weer en kunnen Ethan en Lena elkaar inmiddels niet meer missen, Lena verbergt veel. En als Ethan eenmaal te weten komt wat voor vloek er op haar rust, probeert hij alles te doen om haar te helpen en hun liefde staand te houden. Maar blijft deze wel overeind staan ondanks Lena’s verandering?

Beautiful-Creatures

Review / recensie

De film is mysterieus en redelijk spannend, wat mij wel weet te bekoren. Het is niet te spannend, en door de romantiek en verbeelding beleef je het verhaal echt. Het officiële genre is dan ook liefde en fantasy. Het is eens wat anders dan het cliché van fantasyfilms waarin weerwolven of vampieren in voorkomen, en daarom verdient het extra pluspunten. Ook is het een film van een verfilmd boek, dus mijzelf kennende zal ik wel eens naar de boekenwinkel gaan om deze boeken te kopen. Het einde is redelijk dramatisch, maar gelukkig volgen er hierna nog 3 films van 3 boeken.

Score: 8.5/10

Een welverdiende score! De film moet volgens mij helemaal niet onderdoen aan de Twilight Saga, ik vind het tot nu toe zelfs beter!

BEAUTIFUL-CREATURES_510x317