De wolven van Mercy Falls: trilogie

9200000002230613

Een fantastische trilogie die je niet verbaasd achterlaat. Wil je meer te weten komen? Lees dan snel verder naar een review van elk boek apart.

Reviews.

10010040068661861

HUIVER.

En toen opende ik mijn ogen en waren alleen Grace en ik er nog – helemaal niets behalve Grace en ik – en drukte ze haar lippen op elkaar alsof ze mijn kus binnen in zich wilde houden, terwijl ik dit moment vasthield dat zo kwetsbaar was als een vogel in mijn handen.

Al jaren doet Grace niets liever dan de wolven in het bos achter haar huis observeren. Er is één wolf met goudkleurige ogen – haar wolf – die haar hart sneller doet kloppen. Maar elk jaar verdwijnt hij bij het aanbreken van de zomer, om pas bij de eerste vorst weer tevoorschijn te komen.

Die zomer ontmoet Grace Sam, een jongen met goudkleurige ogen die haar direct de adem beneemt. Hij is haar wolf, ze weet het, ze voelt het. Als de winter nadert moet Sam vechten omdat hij de wolf in hem voelt groeien, maar de liefde van Grace niet wil verliezen…

fluister

FLUISTER.

Een paar maanden geleden was Sam het mythische wezen. Híj had de aandoening die niemand beter kon maken. Van hém was het lichaam dat een mysterie was, te vreemd en mooi, en onbegrijpelijk. Maar terwijl het lente wordt en de anderen zichzelf blijven, ben ik de enige die niet lekker in mijn vel zit. Met de naderende warmte zullen de overblijvende wolven snel hun vacht verliezen en terugkeren in hun menselijke lichamen…

Sam is mens in de zomer, en wolf in de winter. Grace is menselijk, maar heeft haar hart verloren aan Sam. Hun liefde voor elkaar is sterk, maar de natuur is sterker. Sam en Grace zullen moeten vechten om bij elkaar te blijven, waarbij Grace een riskant geheim moet bewaren over haar eigen welzijn, terwijl Sam worstelt met dingen uit verleden…

naamloos

VOOR ALTIJD.

Ik schoot in galop de bossen in. Mijn poten bonsden op de rotsen; mijn passen vraten kilometers. Elke zenuw binnen in me stond in brand. Ik hield mijn gedachten vast als een armvol papieren kraanvogels. Strak genoeg om ze te houden. Niet zo strak dat ik ze plette. Ik ben Sam Roth. Ik zoek Grace. Zoek de wolven. Er waren duizend dingen te horen. Tienduizend dingen te ruiken. Honderd miljoen aanwijzingen van talloze vormen van leven in deze bossen. Maar ik zocht niet naar talloos. Ik zocht er één.

In Huiver vonden Sam en Grace elkaar. In Fluister vochten ze ervoor om samen te kunnen zijn. Nu, in Voor altijd staat er meer op het spel dan ooit tevoren. Wolven worden opgejaagd. Levens komen in gevaar. En kan liefde overleven als de dood op de loer ligt?

Wat ik ervan vind.

Ik heb er best wel lang over gedaan om deze trilogie helemaal uit te lezen. De eerste gebruikte ik voor mijn eerste boekbespreking dit jaar, en de laatste moest ik onderbreken voor deze boekbespreking. Soms had ik ook geen zin om verder te lezen, en laste ik en “leespauze” in. Dit lag niet aan het boek, maar gewoon omdat ik te veel huiswerk had of geen tijd of zin had. Wat echt spijtig is, want dan vergeet je wel wat. De stijl van Maggie Stiefvater is echt wel verslavend en leest gemakkelijk. Het verhaal is volgens mij op het einde nog niet uitverteld, hetzelfde gevoel had ik bij de Twilight Saga. Als je niet weet wat je wil lezen, is dit een leuke aanrader!

Algemene informatie.

Schrijfster: Maggie Stiefvater.

Uitgeverij: Full Moon.

Oorspronkelijke titels: Shiver (Huiver), Linger (Fluister), Forever (Voor Altijd).

Verkoopsinfo: Ik kocht de trilogie gebundeld (zie eerste foto van deze post) voor €19,95. Apart kosten ze €16,95, dus de gebundelde versie is wel beter. Let wel op; dan moet je een bundel van 1050 pagina’s meesleuren!

Wat vind jij van Maggie Stiefvater’s schrijfstijl? Ken je het boek?

4 gedachten over “De wolven van Mercy Falls: trilogie

  1. De eerste twee boeken van de trilogie heb ik gelijk uitgelezen. Vond het wel een beetje voorspelbaar dat Grace in boek twee de rol van Sam krijgt e vooral jammer, maar nu moet ik boek drie natuurlijk nog lezen om het einde te weten te komen.

Reageer met liefde.

