Breaking Dawn Part 2.

60276_10151150571565674_944277378_n

62718-the-twilight-saga-the-twilight-saga-wp

76829_10151113459195674_1630220745_n

th

Wie kent ze niet woont op Pluto. The Twilight Saga is wereldwijd een grandioos succes geweest, dat kn niemand ontkennen. Voor mij begon het allemaal 2 à 3 jaar geleden, toen ik bedacht of ikzelf niet Twilight zou leze. Het eerste boek was zo verslavend goed dat ik vrijwel meteen erna de andere boeken kocht en uitlas in een sneltempo: New Moon, Eclips, Breaking Dawn en een extra boekje dat bij New Moon hoort: Het korte tweede leven van Bree Tanner. De leesstijl is echt verslavend met veel mooie details en lange hoofdstukken, waardoor je meer aan één stuk door wil lezen. In het begin lijkt zo’n dik exemplaar een uitdaging, maar dat is het niet.

Later kocht ik de dvd’s één voor één en vanaf Eclips ging ik ook naar de bioscoop. Zo veel actie in één keer vond ik toen wel eng, maar nu heb ik ZOVEEL zin om alle boeken en films weer te herbeleven! Vooral dan de boeken. Maar spijtig genoeg zijn er nog véél ongelezen boeken op mijn boekenplank die voorrang krijgen 😦

Ik keek ook heel hard uit naar de laatste en vijfde film: Breaking Dawn part 2. De vorige, heb ik nog niet op dvd gekocht, maar wel al gezien. Toen dit laatste deel uitkwam in de bioscoop eind vorig jaar, had ik zoveel zin om ernaar toe te gaan, maar had ik te weinig tijd door de examens en andere dingen, dus stelde ik het altijd uit. Om er uiteindelijk achter te komen dat hij niet meer draaide in de cinema. En dan moet je wachten tot hij uitkomt op dvd of op de Telenet tv-theek. Na ongeveer een half jaar komt dit er al op, wat echt fantastisch is! Ik sprong vandaag dan ook een gat in de lucht toen mijn beste vriendin langskwam en we samen naar een gratis film ( door een bon ) konden kijken.

Het begin én het einde is allebei mooi. Gedurende het hele verhaal voel je de spanning zich opbouwen tot het eindpunt, de eindstrijd tegen de Volturi. De hele film draait om één ding: het uiterste doen om Renesmee te beschermen tegen de Volturi. Het loopt niet echt van op een leien dakje, en je stelt je natuurlijk de grote vraag: overleeft iedereen het? Ik vond de film echt tof, maar niet beter dan alle andere films van The Twilight Saga. Misschien met wat minder actie dan de vorige films, maar het einde maakt veel goed. Ik wil trouwens ook nog niet te veel details weggeven voor diegenen de film nog willen zien.

Als je op deze link drukt vind je een Prezi over The Twilight Saga, met op het einde de trailer van Breaking Dawn part 2, dat echt een leuke samenvatting geeft van de film. Aanrader dat ik zelf heb gemaakt! 🙂

KLIK OP DEZE LINK

http://prezi.com/02grh6sjq2ql/the-twilight-saga/?kw=view-02grh6sjq2ql&rc=ref-21154611

Eén ding staat vast: na het zien van deze film wil je bijna wenen omdat dat de Saga voorbij is. Hopend op een vervolg van deze wereldwijde kaskrakers!

Wat vinden jullie van The Twilight Saga of van Breaking Dawn part 2?

Een gedachte over “Breaking Dawn Part 2.

  1. Pingback: De wolven van Mercy Falls: trilogie | Birds4Free

Reageer met liefde.

