Antwerpen voor dummies: eetadresje

gopasta

Ben jij ook zo iemand die het liefst alle steden wil verkennen, maar dan op gebied van shoppen?
Lees dan zeker verder!
Gisteren had ik eindelijk gedaan met de examens, en dat hebben we gevierd! Tijdens de middag reden ik en mijn beste vriendin dan ook naar Antwerpen of kortweg A’pen. Ik zal de komende dagen hier veel over posten.

Toen we eindelijk geparkeerd waren, moesten we de weg naar het centrum (lees: de Meir) vinden. We stonden geparkeerd aan de kaai, omdat het in het centrum allemaal betalend is en daar niet. Na een onschuldig persoon gevraagd te hebben waar we naartoe moesten, gingen we door de Groenplaats en daarna wat kleinere steegjes op zoek naar de shopstraat. Ik had wat meer van de Groenplaats verwacht. We zijn er niet blijven plakken, maar op het eerste zicht leek het gewoon een kruising van veel verschillende vervoersmiddelen (bus en tram) met niet echt winkels. Het kan zijn dat er een paar restaurants zijn, maar eerlijk gezegd heb ik daar niet echt op gelet.

Jeej! Eindelijk aangekomen aan de “hoofdstraat”, maar dan wel wanhopig zoekend naar iets om te eten. We zouden ’s avonds een broodje halen bij Panos, om onderweg terug stappend naar de auto op te eten, dus naar nog een broodjeszaak trekken was niet echt een optie. We waren echt wanhopig door de hele straat aan het slenteren, toen we op het einde, in de Keyserlei, een handig plakkaatje met “Go Pasta” op zagen staan. Eenmaal binnen leek mij dit niet de doordeweekse eettent. Op de site van Go Pasta kom je wat meer over hun concept te weten, vooral dan dat ze vers en gezond voedsel aanbieden.

Je komt binnen en krijg een foldertje in je handen. Zo kan je makkelijk kiezen. Je kan er verschillende soorten broodjes bestellen. Of je stelt zelf een salade op: je kiest eerst de soort sla en dan de verschillende soorten groenten, vis & vlees, kaas en diversen. Dezelfde werkwijze bij de pasta’s zelf: de soort pasta kiezen, daarna de saus en tot slot deze extra “toppings”.

CCF27032013_00000 (2)

CCF27032013_00000

Ikzelf koos voor de saus “4kazen” zonder topping(s). Achteraf had ik het me misschien wel een beetje beklaagd, want ik had maar net genoeg met de inhoud van mijn bord.

Achteraf was ik heel tevreden met dit ontdekte adresje. Alles zag er heel gezond en vers uit met vriendelijke service (met hollands accent, wat wel grappig was 🙂 ). Je kan trouwens zelf kiezen of je het ter plaatse eet of meeneemt tijdens je winkelnamiddagje. Extra pluspunt: als je boven eet kan je door de enorme ruiten de mensen in de Keyserlei zien passeren, amusement gegarandeerd!

Een gedachte over “Antwerpen voor dummies: eetadresje

Reageer met liefde.

