Leesideetje en review: Between van Jessica Warman

Je kent het wel, de driejaarlijkse boekbesprekingen.
Normaal gezien moeten we een boek kiezen uit een ellenlange lijst op het internet waarbij je dan urenlang zoekt naar een boek die je dan toch een klein beetje aanspreekt.
Maar niet deze keer! We mochten eindelijk ons boek eens kiezen, waarna ik een gat in de lucht sprong. Lezen is namelijk mijn ding en de boeken in mijn kast gaan van klassiekers als de Twilight Saga tot redelijk onbekende boekjes: zoals deze:

scale
Between van Jessica Warman. Onder andere bij Standaard Boekhandel voor €12,50.

Samenvatting van de achterkant van het boek:

Liz Valchar – mooi, populair en rijk – wordt in de nacht van haar achttiende verjaardag wakker van een hardnekkig gebonk. Op het jacht van haar ouders heeft ze de vorige avond haar verjaardag gevierd met haar zes beste vrienden. De oorzaak van het gebonk verandert alles wat ze dacht te weten over haar leven en haar vrienden. Wanneer Liz de gebeurtenissen van die nacht probeert te ontrafelen, ontdekt ze dat niemand – zelfs zij niet – zo perfect en onschuldig is als op het eerste gezicht lijkt.

YA-thriller over leven en dood, vriendschap en liefde.

Beoordeling:
de schrijfstijl van Jessica Warmn leest vlot, luchtig en snel. Leuke beschrijvingen, maar ook geen té ellenlange details. Hier hou ik wel van! Het heeft redelijk wat weg van Maggie Stiefvater, zij is al wat beroemder. Spijtig dat dit geen reeks is, maar een eenmalig boek.

Creatief? Me?

Bij de vele opdrachten van onze boekbespreking stond ook het volgende: vul dit gedicht aan waarin de gedachten en gevoelsn worden uitgedrukt. Gevolg: ik ben, ik geloof, ik … allemaal aanvullen! Altijd ik + een pv, hoe saai kan het zijn? Ook moesten we de eerste en laatste vers laten eindigen met de naam van het hoofdpersonage. Ik hoop dat ik er tenminste nog iets redelijk tofs van heb gemaakt:

Ik ben Elizabeth Valchar

Ik voel de pijn van de oneindigheid

Ik hoor iedereen schreeuwen

Ik zie ze huilen en vooral ook smeken

Ik houd van hen

Ik droom, maar het is echt?

Ik ben bang van het wreken

Ik heb spijt van het breken

Ik wens vergiffenis

Ik geloof het oprecht

Ik hoop op bekentenis

Ik haat mezelf

En, wat vind jij van mijn gedicht? Kende je het boek al? Lijkt het je leuk om te lezen?

“OVER DE DODEN GEEN KWAAD. TOCH?”

4 gedachten over “Leesideetje en review: Between van Jessica Warman

Reageer met liefde.

