De liefde van de man gaat door de maag.. Allright?!

De liefde van de man gaat door de maag.. Allright?!

Deze dingetjes (aka kadertjes van ong 10 cm op 5 ofzo..) vond ik altijd al ubercute. Ze hingen vroeger in mijn zus haar kamer, alle drie mooi op een schuine rij. Toen die kamer uiteindelijk zogoed als leeg begon te staan, redde ik ze uit de ‘prehistorie’, onder het stof vandaan dus. Niets is zo levendig als stof op een kadertje! Zeker als het zo een kleintje is.

Ik adopteerde ze en gaf ze een plaatsje in mijn kamer, ookal vinden de meesten dat ze niet echt mooi zijn. Maar ik vind het echt speciaal, en het past ook goed in mijn kamer. Het is zo een klein prulletje dat je kamer meer sfeer geeft, en dat je nooit beu bent. De tekst zie je wel altijd hetzelfde, maar het kan een andere betekenis beginnen te krijgen, dat hangt er vanaf hoe je ernaar kijkt. Ook weet ik niet waar het vandaan komt en hoe oud het is.
Tsja, vintage is toch in?

Zo kom ik aan bij het volgende: bij godsdienst hebben we het momenteel over Engelen, en vandaag speelden we een soort kaartspel. Je moest een kaartje trekken die jij wil kiezen (ik bijvoorbeeld neem er altijd eentje links, omdat dat mijn lievelings- of eerder gelukskant is) en daarop stond dat een zinnetje/eerder een boodschap. Bij iedereen stond er iets speciaals, zoals bijvoorbeeld; zoek hulp bij anderen, maar dan niet zo expliciet, maar in woorden waarbij je lang moet nadenken voor je de betekenis helemaal goed en wel doorhebt. Mijn berichtje kreeg ik van de ‘koksengel’; De liefde gaat door de maag. First reaction: OMG?! Welke betekenis schuilt hier achter? Ik weet wel dat ik hou van eten, maar echt liefde is dat natuurlijk niet. Je kan het ook uit een ander opzicht bekijken en het interpreteren als dat ik meer zou moeten koken, en zo anderen zou helpen in het huishouden.

Het klopt blijkbaar dat de ‘Engel’ jou kiest, en jij de kaart van de engel, want bij iedereen zat er toch iets van waarheid in.

Ook bij mij, maar natuurlijk moest ik weer eens speciaal doen.

Al wachtend op meer inspiratie voor de volgende twee! 🙂

Reageer met liefde.

